Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af palle22
Hej

Jeg har længe været ret sikker på, at jeg skulle have en Panasonic X10Y i 37" versionen. Efter at have set den ved siden af et LCD TV i Expert idag, er jeg dog kommet i tvivl. TV'et har en langt svagere lysstyrke end LCD, og jeg er ikke sikker på, det vil fungere godt i min stue. Der er store vinduer lige overfor hvor TV'et skal stå, og jeg tror det vil være svært at se noget på et plasma TV i dagslys.
Tager jeg fejl, og har forretningen bare indstillet TV'et forkert?

Nu er spørgsmålet så, hvilke LCD alternativer der findes i 37" (eller evt. 40") for ca. 4.000 (max 5.000) kr? DVB-C og DVB-T mpeg4 er eneste krav. Derudover den bedst mulige billedkvalitet til pengene.

Mange tak
Af palle22
Ja okay, det er vist godt nok plasmaens højborg herinde... :-)
Af velsing
Hej!

Jo, du har ret i at plasma er det der primært bliver anbefalet herinde, af den simple årsag at det primært handler om billedkvalitet på flatpanels.

Jeg vil derfor også sige at du godt kan finde dig et 37"LCD til 4.000kr hvis du slet ikke går op i billedkvalitet. Men jeg mener, at skal man bare have et tåleligt billede på et LCD skal man nærmere de 10k. Min gamle mormor købte fx et 32" LG LCD i el-giganten til 6.000, og det er en ren skændsel mht billedkvalitet på dvd og alm kabel-tv.

Jeg har selv PX80, forgænger til x10, og stiller det i enten 'normal' eller 'miljø' i dagdtmerne, hvilket styrker lys og kontrast og det fungerer glimrende. Om aften står den i 'biograf'. Til de penge vil jeg mene du kan få et fremragende plasma ved at vælge x10, -og kun blive skuffet ved at vælge LCD....
Af palle22
OK Velsing, så må jeg jo nok revurdere mit første indtryk af skærmen... :-)
Tak for input!