Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eXeel
Kommer jeg til at kunne se specielt forskel på disse to TV, når jeg sidder 3-4 meter væk og de er 42"?
Tænker primært på ift. DVD og digitale TV-kanaler.

Når det så er besvaret, så kommer vi til ift. Blu-Ray. Hvor stor er forskellen så der?

Skal finde ud af om de ekstra 2-3.000 kr er pengene værd til mit behov, synes det er svært. Har været 99% hooked på X10eren, indtil jeg tænkte nærmere over den faktisk ikke havde "rigtig" HD.

Det er meget gode penge at spare, men omvendt regner jeg med TVet skal holde længe og også til der samfundet er om 5-10 år.
Af BrianH
Der er 10 - 15 X10 vs G10 tråde... Det er bare at søge
Af Thor-thor
Hvis du sidder på mere en 3,1 meters afstand af en 42" kan du ikke se forskel på Hd ready/fullhd. http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511

Har personligt lige bestilt et 42X10Y ved komplett.dk den er på tilbud til 4495,- til og med i dag.

Begrundelsen fra min side er at jeg forventer at udviklingen sker så hurtigt at jeg gennemsnitligt får et bedre tv, ved at skifte lidt oftere med en lidt billigere model, end at købe en dyrere model og beholde den længere...
Af eXeel
Brian, det ved jeg, men jeg tænker primært på hvor meget Full HDen gør ved min siddeafstand. Fordi jeg, baseret på andre tråde, har opfattet, det gør en forskel.

Forsøgte at målrette mit topic, så det ikke var så bredt som de andre.
Af BrianH
eXeel skrev:Brian, det ved jeg, men jeg tænker primært på hvor meget Full HDen gør ved min siddeafstand. Fordi jeg, baseret på andre tråde, har opfattet, det gør en forskel.

Forsøgte at målrette mit topic, så det ikke var så bredt som de andre.

Fona ved Nørreport (og sikkert mange andre steder) har et X10Y og et full hd (tror det er et G10) stående ved siden af hinanden. Ved ca 2,5 meter kunne jeg ikke længere se forskel med hensyn til opløsningen