Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har netop købt et Philips 32PFL9604H LCD-tv som jeg er rigtig glad for, men jeg har lidt problemer med at tilslutte min "gamle" Sony DVD/HDD-optager på en måde så jeg kan optage og se tv samtidig. Jeg får mit tv-signal fra en nyindkøbt König aktiv indendørs DVB-T-antenne.

Jeg går ud fra at jeg skal anskaffe mig en digital modtagerboks med Mpeg4, men hvordan skal setuppet egentlig være, hvilke kabler skal sættes hvordan og kan I anbefale en godt og billig boks? Jeg har kun brug for DVB-T.

På forhånd tak
Torben
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du burde kunne hive det analoge signal ud af dit TV via scart-porten i dit TV, og optage dén vej.
Af Sopper
yakken skrev:Du burde kunne hive det analoge signal ud af dit TV via scart-porten i dit TV, og optage dén vej.
OK, men kan jeg så optage en udsendelse, mens jeg ser en anden samtidig? Og skal antennekablet fra stueantennen direkte ind i TV'et eller skal det via HDD-optageren?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Antennekablet skal direkte i TV'et. Og ja, det betyder, at du kun kan optage dét du ser. Hvis du vil have det anderledes, så skal du have en ekstern boks udelukkende til din recorder.
Af Sopper
yakken skrev:Antennekablet skal direkte i TV'et. Og ja, det betyder, at du kun kan optage dét du ser. Hvis du vil have det anderledes, så skal du have en ekstern boks udelukkende til din recorder.
ok og tak, men hvorfor skal antennekablet ikke direkte i HDD-optager og derfra videre til TV? Det skulle man da engang med den gammeldaws video.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fordi recorderen laver rod i frekvenserne for de digitale kanaler.
Af Per Ole
yakken skrev:Fordi recorderen laver rod i frekvenserne for de digitale kanaler.
Her er da vist en eller anden misforståelse. Et antenne signal, som spørgsmålet jo handler om, er "bare" et radiosignal, som ikke kan lave noget rod i nogen digitale kanaler.