Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af anarki
Jeg er lidt i tvivl om hvad forskellen mellem disse 2 tv er? Overvejer at investere i et af dem, men kan ikke finde ud af hvad den præcise forskel er i billedekvalitet mm.?

Jeg har søgt i forum, men kunne ikke lige finde noget. Har også søgt på google, men der fandt jeg heller ikke så meget. Måske jeg bare er dårlig til at søge:)

Siden Pioneer stopper produktionen undrer jeg mig også lidt over om det er fordi der kommer nogle fjernsyn inden for den nærmeste fremtid der er ligeså gode i billedekvalitet. Jeg er mest interesseret i billedet fremfor features!

Hvis der er nogen der kender alternativer så må I gerne linke. Jeg har bare forstået det sådan at det her er verdens bedste tv.

Edit: Mht. til alternativer så ser jeg for resten næsten aldrig tv. Det er udelukkende DVD'er, BluRay osv.
Af Nick_S
KRP har en ekstern tuner box. Det er til denne box at alle tilslutninger sker, og så kører der et enkelt HDMI kabel til selve skærmen.
KRP har en indstilling kaldet "PURE", hvor du får nogle rigtig gode billedindstillinger der kommer ekstremt tæt på en "korrekt" gengivelse.

Har du omvendt tænkt dig at få 6090H kalibreret får du vel nok et endnu bedre og mere nøjagtigt billede ved denne skærm, end du ville gøre ved en KRP model (i pure mode), der trods alt er en smule dyrere.

Du kan evt også læse denne test;
http://www.avforums.com/reviews/27/Pion ... eview.html

Altså; skal det være det bedste af det bedste så køb en KRP model og få den kalibreret.
Vil du spare en del penge og have noget der er næsten lige så godt (i procenter vel 98% samme perfomance), så køb en LX6090

Tror der går en rum tid før en producent kommer med samme sortniveau og farvegengivelse som Pioneer har i deres 9g plasma serie.
Af GreenPea
Og så er KRP modellen næsten 4 cm. smallere :)
Af xcardman
kalibreret og pure mode giver stort set det samme billede. Har jeg hørt fra dem med krp model. Rød farve er dog lidt for meget i pure mode.
men man får lavet dag og nat indstilling via ISF.

men et super valg begge skærm. Har så selv valgt en krp m model.
Da jeg vil tilslutte min egen pvr (tv tuner og optager)
det er en ren monitor model, men er ellers ens med A model.
Men har stik på selve skærmen og ikke en box ved siden af.
Men der sidder kun to HDMI, men har alt tilsluttet via hdmi til anlæg
og pvr på det andet stik og to små højtaler.
så kan man nemlig se tv uden at tænde anlægget.

Nick har ret i der går en rum med en skærm uden dynamisk kontrast og den måde et pioneer viser et billede på.
men også prisen er næsten et netto fund, se hvad en dårligere 54 tommer koster fra panasonic.