Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Leska
Hey. Som skrevet i overskriften. Jeg søger et TV til min ny indkøbte PS3 og til Blueray + almindelig tv zapperi. Har søgt en del på jeres forum, men synes der er sååå meget at vælge imellem. Mit budget er 5000 til 7000kr

Har selv et gammelt LG 42 plasma, kan ikke huske hva model, men synes den er ved at virke træt i det i forhold til det nye som er på markedet, men den er også lige omkring de 3 år gammel.
Af BrianH
Det kunne jo være hvad som helst, når du ikke er så specifik med hvad du ønsker. Om det skal være så stort som muligt, LCD eller plasma, osv...

Jeg stod i dag i Fona ved Nørreport og så på Panasonic TX-P50X10Y (der dog koster 7.500,-). Var lidt overrasket over at man ikke skal mere end 2,5 meter væk (jeg målte) før man ikke kan skelne de enkelte pixels fra hinanden og billedet var lige så flot som Panasonic TX-P50V10E der stod ved siden af. Panasonic TX-P42X10Y stod der også, og opløsningsmæssigt vad det dårligere end 50", det må være pga af den horisontale opløsning på 1366 pix mod 1024 for 42"

Men... Til ps3 mener jeg stadig man gerne skal have full HD og gerne en LCD skærm. Jeg er blevet glad for Philips, og ville evt vælge denne: http://cinemagic.dk/shop/philips-42pfl7404h-5420p.html

Til blueray og tv er plasma perfekt (og efter min mening bedst)
Af Leska
Skulle nok lige ha været lidt mere præsis.

Det skal helst være 42", men som sagt ved ikke hva der er bedst til mine behov. Har hørt/læst at plasma skulle være bedst til konsoller, men har ikke rigtig forstand på det.

Mærket er ligegyldigt. Selvom jeg dog er glad for LG
Af Leska
BrianH Det er ganske udemærket ud det TV du linker til, men kom gerne med flere forslag folkens :)
Af Leska
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... g10&sp=all Har kigget lidt på det her. Det er godt nok lidt over budget, men håber jeg kan få lidt for mit gamle TV, så det bliver lidt "billigere"

Det er godt nok plasma, men det er nok mest film/blueray + serier fra computer jeg kommer til at bruge den til, self også PS3, men det bliver ikke ligeså meget som jeg vil bruge den til TV. Men det burde da stadigvæk være et fint til til PS3 ?

Hm har så lige set der er 2 versioner af dette tv

Panasonic TX P42G10
Panasonic TX P42G10E

Hva er forskellige på disse 2, ud over prisen ?
Af Leska
Tror det bliver sådan et G10 TV. Vil dog nok lige se om jeg kan finde en butik som har det hjemme først, så jeg selv kan se det.

Det lyder til at være en udemærket TV til mine behov
Af teamet
Du skal være opmærksom på, at det tv indeholder en aktiv køler..
Af Leska
Ja, det har jeg læst om. Men tror ikke det vil genere mig. Er van til lidt larm fra min computer etc.

Men er der nogen der har et bud på, hvilke butikker der eventuelt har sådan et TV stående ?
Af Leska
Takker for hjælpen alle sammen. Tror det bliver sådan et G10, har lige været i elgiganten for at se den "live" og det virker som et solidt TV + en af mine venner arbejde i elgiganten, så jeg kan få en solid rabat på den :)