Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af burgurne
Hej.
jeg har lige læst jeres test af Sharps 52" LED TV, men er dette TV allerede ved at være en "gammel" model?
I.flg. dette link, så er Sharp på vej med en ny serie LED TV, nemlig LX serien: http://guru3d.com/news.html#10081

Er LX en dyrere serie, eller en efterfølger til LE serien som testes her på siden? Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde data på LX serien, har Sharp endnu ikke frigivet noget om denne serie (udover hvad der kan læses i linket)?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er formentlig blot den amerikanske/asiatiske variant af LE serien. Amerikanerne er jo kendt for gerne at ville lidt større Tv i hjemmet.

LE står ikke til at blive udskiftet lige foreløbigt, nej. Der kommer derimod faktisk snart et nyt medlem af familien. ;) Et dyrere alternativ.
Af burgurne
OK, 52-55" er så godt nok til mig. Vil det så sige, at de TV der først kommer til salg i Japan til november er dem VI allerede kan købe nu? (LE vs. LX serien).

Hvad kommer den nye serie til at hedde?

Grunden til mine tåbelige spm er, at med mpeg4, fullHD, 3D TV (hvis det nogen side bliver en realitet), så ser det ud til, at der ikke kommer format forandringer i en overskuelig årrække, og så vil jeg godt give en del mere for mit TV, da jeg tror på, at det kan bruges en rum tid.
Jeg savner mit gamle 52" i størrelsen, men bestemt ikke i kvalitet, derfor sidder pengene ret løst hos mig (op til omkring 25.000 - 30.0000 kr), men jeg vil lige være helt sikker på, at det er "nutidens" bedste i denne størrelse.
Jeg er godt klar over, at OLED er på vej, men der kan jo gå år endnu inden det er her, og jeg er rimelig træt af mit Philips HD-RDY TV (1080i er det bedste det formår).

Forresten, nogen der ved noget om strømforbrug på de kommende OLED TV? Jeg synes ikke min MP3 afspiller med OLED holder ret længe på strømmen, hvis jeg lader panelet være tændt hele tiden :(
Af xcardman
Det hedder plasma i den størrelse, hvis du kan leve med et højere strømforbrug.
når vi snakker billedekvalitet

ellers køb en med LED local dimming, det har denne ikke.
foreksempel den nye phillips 9704 i 52 tommer.