Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken er af dem er alt i alt bedst?

Af db
Hej

Har besluttet mig for at skulle have en 50" plasmaskærm og overvejer om det skal være en Panasonic V10 eller en Samsung B855. Ved godt det bedste sikkert ville være at tage hen i en butik og se på dem, men da det eneste vi har i min by stort set er føtex og fona er der ikke de store muligheder og den bedste plasmaskærm som fona har er en 42" G10.
På grund af jeg lige er starter på en videregående uddannelse skal jeg være på SU de næste 4½ år og derfor skulle skærmen også gerne bruges lige så længe.

TV'et skal bruges en del til film og har blu-ray afspiller.

Jeg prioriterer billedkvaliteten højere end design (dog må designet godt være pænere og udstråle mere kvalitet end et prosonic :D ), og hvilken af de to skærme har det bedste billede? V10'eren har godtnok THX-profilen og det lyder til at samsungen skulle have lidt problemer med retention.

Hvor stor er forskellen på genskær i de to skærme og hvordan klarer de sig rent billedmæssigt i lidt dagslys?

Jeg synes at det virker lidt bekymrende med "brum-problemerne" med B855'eren som vist ikke engang kan løses med de famøse gummidutter.

Internet funktionen i de to skærme skulle vist være bedst i 855'eren, men tror dog primært det vil blive brugt for sjov, har en bærbar med HDMI som nok vil blive brugt hvis til internet hvis det decideret skal bruges.

Blev vist en lidt længere smøre, men håber at der er nogle som vil svare, da jeg gerne vil have bestilt her i weekenden så jeg kan få den leveret i efterårsferien.

På forhånd tak
David
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Genskær er en smule værre på V10 end på 855, men ikke noget der virkelig kan ses med mindre de står ved siden af hinanden. Til gengæld så er retention værre på 855 og selve kvaliteten og finish'en af 855 er heller ikke på højde med V10. Jeg havde taget V10.
Af db
tak Yakken, så en tråd på recorder hvor folk vist også taler bedst om V10, så tror det ender med at blive den.
Af Kejserkamla
Som Yakken siger v10 er vejen. Har selv en i 50 tommer og det spiller bare skønt :-)
Af db
cinemagic har det så desværre ikke på lager og der går vist noget tid før de kan få det? hvilke andre netbutikker kan anbefales og hvor V10 helst er rimeligt billigt? tapeconnection har det heller ikke.
Af Kratz
Især hvis du ikke påtænker en decideret kalibrering af TV'et ville jeg klart vælge V10. THX profilen vil i givet fald være overlegen.
Af hdmi
db skrev:cinemagic har det så desværre ikke på lager og der går vist noget tid før de kan få det? hvilke andre netbutikker kan anbefales og hvor V10 helst er rimeligt billigt? tapeconnection har det heller ikke.
Prøv Sparshop.DK...eller A/V connection.
Af db
hdmi skrev:
db skrev:cinemagic har det så desværre ikke på lager og der går vist noget tid før de kan få det? hvilke andre netbutikker kan anbefales og hvor V10 helst er rimeligt billigt? tapeconnection har det heller ikke.
Prøv Sparshop.DK...eller A/V connection.
tak

A/V connection står til snart at få det på lager og taker 15k så holder øje med dem. Alternativet er ellers umiddelbart hifi-klubben som har den på lager, men de vil så også have 15,8k til gengæld ::l hmm...tænke tænke
Af rasmusvn
yakken skrev:Genskær er en smule værre på V10 end på 855, men ikke noget der virkelig kan ses med mindre de står ved siden af hinanden. Til gengæld så er retention værre på 855 og selve kvaliteten og finish'en af 855 er heller ikke på højde med V10. Jeg havde taget V10.
Jeg er selv lige skiftet fra 855 til V10, og hvor Samsungen mest af alt fungerede som et spejl, så er det altså noget bedre, hvad angår V10'eren.

Især i starten, men også senere hen, er retention på en 855 meget slem, det var den i hvert fald på min. Modsat er der ingenting på min V10 selv i starten (THX-mode).