Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg efterhånden overtalt kæresten til ovennævnte model pga. tykkelsen og designet. Selv har jeg foreslået det pga. anbefalinger herfra og tests. Her lader det til at være det oplagte valg sammen med Panasonic V10. Og da V10'eren er knap så kæreste-venlig er jeg nået frem til at jeg nok køber Samsungen til 12.500,-

MEN:

Nu var jeg så ude i Expert i Aalborg Storcenter for at se dyret live, og må indrømme jeg blev lidt nervøs. Jeg opdagede to ret irriterende ting ved det:

1. Ved rulletekster hopper skriften EKSTREMT meget. Et virkeligt rystet billede.
2. Der ser under filmen ud til at være ret meget støj. Altså, hverken slør, dårlige farver eller lign. - men hvad der nok nærmest kan beskrives som små hår.

Mit spørgsmål er så: er det mig, der er for kritisk, er der noget om snakken, eller er det Expert's setup, der ikke er optimalt?

Det skal siges at de spillede Rejsen til Jordens Indre med Brendan Fraser fra en Samsung bluray afspiller.
Af JENC
Hej

Jeg har selv observeret det samme med hopperi og ikke så flydende billeder. Skærmen skulle have 100hz men det er ikke noget der virker i praksis. Jeg har selv fravalgt den af denne grund og da den meget let får retention.

Støjen du ser er nok det velkendte plasmastøj. Jeg kan se det også. Ingen teknologi er desværre perfekt. Plasmastøj er en af ulemperne ved plasmaskærme.

Husk dog, at bedre indstillinger når du kommer hjem til dig selv, efter diverse forslag her og andre sites, og test-dvd'er vil give et væsentligt bedre billede.
Men selvfølgelig desværre ikke fjerne hopperiet.

Hvor kan du få den til 12.500,-???? i en dansk udage (855)
Af TvHomer
Måske misforstår jeg jer, eller også har I bedre øjne end mig, men jeg oplever ikke noget velkendt plasmastøj-problem på mit pio 5090H eller på min lillebrors panasonic G10.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så misforstår du det nok. LX5090 har også plasmastøj, som ses som små prikker i mørke farver hvis du går helt tæt på. Populært kaldes det dithering støj. G10 har det i endnu større grad.
Af Chucara
Hmm ok.. De hoppende billeder kan man kun se ved rulletekster, så det kan jeg nok godt leve med. Og støjen er godt nok træls, men "forsvinder" når man kommer mere end 1.5m væk fra den.. Må lige overveje det. Kan ikke rigtigt se hvad alternativet skulle være.. måske en V10.

Jeg har en ven, der kan få den med 25% rabet - deraf prisen.
Af Nick_S
Jeg har 855 stående her i butikken hvor jeg arbejder.

Jeg har aldrig oplevet det problem i omtaler med hoppende rulletekster. Hverken ved SD eller HD fra YouSee eller BluRay.

Jeg ville til hver en tid tage en 855 frem for en V10. V10 har ret seriøse problemer i lyse lokaler syntes jeg. Hvilket er lidt en skam da det ellers er en super lækker skærm. Men det bedre refleksbehandling og selvfølgelig designet gør Samsungen langt mere attraktiv i mine øjne.
Af TvHomer
Så er det jo godt jeg ikke fokuserer på det :)

Har Samsung fåert styr på brummeriet fra 855´eren?