Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nick_S
Prøv at vende TV'et om. Så vidt jeg husker har den analog (RCA) stereo output. Og der kan du sagtens tilslutte et par trådløse høretelefoner.
Af ThomasT1976
Skal de ikke bare ind i høretelefon-udgangen, sådan nogle?
Af niels_1984
Ingen der med sikkerhed kan sige noget om det.. Kan sku ikke finde rundt i alle de indgange..

Hvordan ser et (RCA) stereo output ud?
Af Mons
niels_1984 skrev:Hvordan ser et (RCA) stereo output ud?
Det er en ganske almindelig phono-udgang med to seperate stik side om side. R for right (det røde stik) og L for left (det hvide stik).
Denne udgang bruger man typisk til at forbinde tv og AV-reciever - eller til at koble tv'et til ens stereoanlæg (forstærkeren).

Vær dog OBS. på at der ikke er volumenkontrol på denne udgang, da denne funktion jo netop varetages af recieveren/forstærkeren.

For at kunne sige noget definitivt omkring muligheden for en direkte tilslutning til tv'et ville det være til stor hjælp, hvis du skrev hvilke hovedtelefoner vi snakker om - mærke og modelnummer..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På fronten af dit PX80 er der en klap. Når du åbner dén er der lige midt i et headphone-jack-stik, som er beregnet til brug med hovedtelefoner. Det er det første stik fra venstre (ved siden af "TV" og "AV" knapperne). Deri kan du sætte et ganske almindeligt sæt hovedtelefoner, og du behøver således ikke bøvle med RCA-stik eller lignende.
Af niels_1984
yakken skrev:På fronten af dit PX80 er der en klap. Når du åbner dén er der lige midt i et headphone-jack-stik, som er beregnet til brug med hovedtelefoner. Det er det første stik fra venstre (ved siden af "TV" og "AV" knapperne). Deri kan du sætte et ganske almindeligt sæt hovedtelefoner, og du behøver således ikke bøvle med RCA-stik eller lignende.
Hey Jakken.. Desværre ikke et PX80 jeg har, men et PX70. Har du overblik over hvilke muligheder jeg så har udover RCA-stik. Det eneste krav jeg har til høre telefoner er at de er trådløse...