Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eXeel
Jeg køber et Panasonic TX-P42X10Y snart, og mine forældre har lige fået et.
Men jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg bør købe Yousee boksen for dens optagemuligheder i HD kvalitet, eller om jeg skal købe en dedikeret HDD optager.

Jeg har gang i diskussionen på recordere.dk:
http://recordere.dk/forum/forum_posts.a ... PN=1&TPN=1

Men det er en meget blandet debat, og kan ikke finde ud af, hvad jeg skal tro.
Der er fordele ved at Yousee boksen kan optage i digital kvalitet, men omvendt har jeg hørt meget om dårlige erfaringer med denne.

Og hvor tydeligt er det dårlige analoge signal, når det ses på en 42" fra en af disse HDD optagere, fx Sonys RDR-AT200 eller Panasonics DMR-EH59?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Jeg har lejet den der Samsung YouSee-boks med indbygget optager. Det jeg bruger meget, er "Start Forfra" - det er altså smart.

Jeg har 3 negative ting at sige om boksen:

1) Den støjer hele tiden - også når den står i standby. Jeg tror det er en blæser der står og snurrer hele tiden.

2) Lyden via scart (bruger jeg lige nu da mit normale tv er sendt til reparation) er ret irriterende. Der er hak i lyden ca. hvert 10. sekund. Jeg kan leve med det fordi jeg normalt bruger den optiske lydudgang eller hdmi hvor problemet ikke er der.

3) Lyden på nogle HD-kanaler er ikke synkron hvis lydindstillingen står på 'Surround'. Hvis man stiller den til stereo, er lyden synkron med billedet.

Jeg vælger nok at sende den tilbage efter de 6 mdr. fordi mit 50PS8000 nu viser sig at have indbygget DVB-C.
Af eXeel
X10eren har også DVB-C tuner, så skulle kun være for HDD recorderen i den, hvis det var. Og du vil råde mig til ikke at gøre det, kan jeg høre :)

Er der andre med erfaringer og meninger?