Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sbjtv
Getmore har taget røven på mig. Jeg bestilte 2 nye asus computere ved navnet pundit P1-PH1. ved getmore den anden dag. jeg fik dem leveret et par dage senere og samlede dem selv, der var imidlertid problemer dem så jeg kørte et ram test program og fandt ud af at der var problemer med ramene, jeg skrev til getmore som skrev tilbage at jeg skulle kontakte asus, som jeg derefter gjore, jeg fik besked på at de ram som skulle bruges til de asus computere var af en anden type en dem som jeg havde fået af getmore. jeg skrev derefter til getmore som sagde at de uden problemer ville ombytte de to ram stænger, jeg skulle bare sende dem retur, det gjore jeg så, men dagen efter fik jeg en mail angående at når jeg havde bestilt dem sendt til det firma hvor jeg arbejder ville de ikke bytte dem, eller sende dem retur, så nu står jeg uden ram og det skal lige siges at jeg har købt for over 80000kr ved getmore gennem tiden, det kan de jo bare se på min konto, så det er den måde de behandler kunderne på. KØB IKKE NOGET VED GETMORE, DU BLIVER TAGET RØVEN PÃ…
Af Sacuni
Getmore er et fupfirma ... stay clear ... kender flere der er blevet snydt godt og grundigt.
Brugeravatar
Af yksa
sbjtv skrev:Getmore har taget røven på mig. Jeg bestilte 2 nye asus computere ved navnet pundit P1-PH1. ved getmore den anden dag. jeg fik dem leveret et par dage senere og samlede dem selv, der var imidlertid problemer dem så jeg kørte et ram test program og fandt ud af at der var problemer med ramene, jeg skrev til getmore som skrev tilbage at jeg skulle kontakte asus, som jeg derefter gjore, jeg fik besked på at de ram som skulle bruges til de asus computere var af en anden type en dem som jeg havde fået af getmore. jeg skrev derefter til getmore som sagde at de uden problemer ville ombytte de to ram stænger, jeg skulle bare sende dem retur, det gjore jeg så, men dagen efter fik jeg en mail angående at når jeg havde bestilt dem sendt til det firma hvor jeg arbejder ville de ikke bytte dem, eller sende dem retur, så nu står jeg uden ram og det skal lige siges at jeg har købt for over 80000kr ved getmore gennem tiden, det kan de jo bare se på min konto, så det er den måde de behandler kunderne på. KØB IKKE NOGET VED GETMORE, DU BLIVER TAGET RØVEN PÃ…

tak for advarslen.
Af SLL
Getmore lever efter motto'et - "now we have got your money, so now Fu.. off".

Jeg har indtrykket af, at alting strander når man først har fået sin vare fra Getmore. Supporten er langsom og dårlig, og tilsynelandende læner Getmore sig groft op af nogle ulovligheder.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg er meget enig i disse advarsler. Jeg vil aldrig sætte mine penge i firmaet mere, og jeg må på det kraftigste fraråde folk at stole på deres leveringstider.

Og når der er ikke-eksisterende service til, så har man jo ingen chance for at vide, hvad de sidder og laver hjemme i skuret. Jeg vil gerne have mine varer til tiden. Specielt hvis jeg har fået lovning på det. En ting som Getmore ikke kan levere, samtidig med, at deres service simpelthen bare er så !:( (jeg må have tilføjet et endnu surere smiley i forummet)
Af SLL
Jeg købte en LG 20" L2000CF "DOA" (dead on arrival) skærm hos Getmore. Skærmen blev send til infocare for ombytning. Desværre kunne Infocare ikke skaffe mig en ny indenfor en uge, og den blev krediteret.

Det tog 1½ måned for Getmore, at tilbage betale mig mine penge (4000 kr.). Kun med trusler om bål og brænd kunne de svare tilbage på ens mails, og til sidst overføre pengene.

Min konklusion:
- Deres support er elendig, og alt for langsom.
- Grænser sig op af svindel og mangel på respekt
overfor kunderne.
- Leve fuldt efter mottoet - "now we have got your
money, so fu** off"
- Det er også første og sidste gang jeg har handlet
der, og det samme gælder for mine venner.

Mvh. SLL
Jeg bestilte et styk fladskærm af typen Viewsonic VP930 hos GETMORE og dens leveringstid blev fremskudt to gange; i alt ventede jeg 15 dage mere end den lovede leveringstid. Men heldigvis er jeg nu kun glad for at jeg IKKE fik den. Takker den gode "advarsel" O_O , skal huske det til en anden gang ;). Man blir squ lidt bange efterhånden når man ska handle on-line
Brugeravatar
Af hightower
Hmm jeg har handlet der et par gange (dog kun ting under 500kr) og det har gået hurtigt og den ene gang jeg skulle ha pengene retur fik jeg dem som lyn og torden (det var dog kun 300kr). Man kan godt blive lidt mistænksom når man kører forbi deres lokaler, det ligner ikke ligefrem et professionelt foretagende, så det er ikke et sted jeg ville handle dyre ting.
Af Rocko
Tak for advarslen. Det er skrevet bag øret!
Af Viscus
Det burde jeg have læst ført jeg handlede :(
Af Niels
Må man have lov at foreslå at der bliver lavet en sticky omkring Getmore? Det lader til at rigtig mange bliver snydt der, og forhåbentlig ville flere holde sig fra firmaet hvis en sådan tråd blev gjort sticky. Det kunne for eksemple være denne tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=612
Af Dinsdale
Niels skrev:Må man have lov at foreslå at der bliver lavet en sticky omkring Getmore? Det lader til at rigtig mange bliver snydt der, og forhåbentlig ville flere holde sig fra firmaet hvis en sådan tråd blev gjort sticky. Det kunne for eksemple være denne tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=612
Super idé! Lad os tage en oldgammel tråd, som 2 så har skrevet i fornyligt, og gøre den til sticky pga. få dårlige oplevelser med et firma.
Det er pudsigt nok aldrig alle de positive kunder der starter tråde omkring et firma, men sådan er der jo så meget.

Jeg har selv handlet hos Getmore indtil flere gange, og er aldrig (endnu, 7-9-13) blevet snydt. Ja, supporten er ikke verdens hurtigste, men til gengæld var de alle gangene de billigste - i hvert fald iflg. EDBpriser.
Hvis man, som jeg selv, er prisbevidst (nærig?), så vælger man vel det billigste sted der samtidigt har varen på lager. Man kan ikke forvente at få samme service hos et firma der er superbilligt som et tilsvarende der tager 10-15% mere for samme vare.
Just my 2 cents.
Af Niels
Hvor mange gange har du haft varer der var defekte/skulle returneres?
Jeg synes blot at når nu flere brugere har vist e-mails og fortalt hvordan Getmore gør hvad de kan for at vige uden om købeloven at det ville være godt at have en tråd hvor brugere bliver advaret om forretninger som Getmore før de køber.

Naturligvis kan man ikke forvente den samme service hos et firma der er meget billigere. Man bør dog kunne forvente at købeloven bliver overholdt, og at man kan komme i kontakt med firmaet.
Af Dinsdale
Niels skrev:Hvor mange gange har du haft varer der var defekte/skulle returneres?
Jeg synes blot at når nu flere brugere har vist e-mails og fortalt hvordan Getmore gør hvad de kan for at vige uden om købeloven at det ville være godt at have en tråd hvor brugere bliver advaret om forretninger som Getmore før de køber.

Naturligvis kan man ikke forvente den samme service hos et firma der er meget billigere. Man bør dog kunne forvente at købeloven bliver overholdt, og at man kan komme i kontakt med firmaet.
Det er så kun sket en enkelt gang at jeg var så uheldig at løbe ind i noget defekt, og det gik da nogenlunde hurtigt (er set bedre) med at få det ordnet. Forklaringen fra dem var at de havde haft lidt "issues" med udskiftning/oplæring af nyt personale.
Mht. kontakt: Getmore.dk skriver jo også "OBS: Grundet travlhed anbefaler vi at De kontakter os via e-mail, da vi tit ikke er i nærheden af telefonen; e-mails kan derimod besvares når som helst.".
Andre netbutikker benytter dyre 90-numre (gjorde Getmore også i starten, ved jeg), og nogle tager endda penge (!) for at svare på mails.

Man (jeg) må gå ud fra at folk eftersøger bare en minimal mængde information før de benytter en butik/forhandler, og hvis ikke man er tilfreds med noget, så find et andet sted.

Nogle kunder (jeg har selv arbejdet i en "IT-biks") har en tendens til kun at ville se tingene fra deres eget synspunkt, og i den sammenhæng også desværre tit tale/råbe/skrive før de har tænkt tingene igennem. Der er altid to sider af en sag, og det er (næsten for) nemt at gå ind på et forum og råbe "BÅL OG BRAND!" og så ruller snebolden.
Kommentarer som "Getmore er et fupfirma ... stay clear ... kender flere der er blevet snydt godt og grundigt." kan jeg personligt bruge til INTET, og ville aldrig gå udenom en forretning baseret alene på den slags ubegrundet tågesnak, uden beviser.

Selvfølgelig skal købeloven overholdes, men at dømme en forretning på basis af nogle få påståede (jeg er stor fan af beviser) uheldige sager er alligevel, efter min mening, lige i overkanten.
Forretninger som Chippen.dk osv., som har været eksponeret i fjernsynet og andre steder, lovet folk tæsk og hvad ham Uffe ellers finder på; helt fint at advare mod den slags.