Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af colding
Jeg har købt mig en dell (2407FPW) og er generelt rigtig glad for den. Jeg har bare et problem. Jeg kan ikke få skærmen til at fungere med DVI indgangen.
Den kan godt starte op i dos men så snart den rammer windows melder den at skærmen skal køre 1900*1220 @ 60 hz hvilket den også gør. Når jeg starter op med VGA stikket istedet virker det fint.
Jeg har et GF7800 GS der både har en VGA og DVI udgang.
Nogen der har en ide om hvad problemet kan være?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er der ikke en knap på skærmen der indstiller skærmen til DVI?

Hvad sker der hvis du sætter opløsningen ned i windows imens du kører over VGA og så sætter den over på DVI (evt. genstarter den på DVI)?
Af Chrisko
Prøv at kigge i settings for skærm ( højreklik på desktop o.s.v. ) , og se om Windows har den rigtige monitor ...
Der er en fil på den leverede cd du kan bruge til at få Windoxs til at kende din Dell ...
Skærmen skal stå på 2 = dvi !

Jeg går ud fra du har aktiviteret DVI i bios ! Jeg har set det er valgt fra som default.
Ps. Du kan evt. have begge kabler i dit grafikkort imens du fixer dit problem ...
Af colding
Ok tak for ideerne. Jeg prøver her senere når jeg kommer hjem så giver jeg lige lydtilbage.
Jo der er en knap på skærmen som skifter fra vga til dvi - men det er stadig samme fejlmeddelse når jeg kommer ind i windows.
Jeg ved ikk om dvi er slået til i bios'en. Jeg har ikk selv sat min bios op og jeg har ikk specielt meget forstand hvordan den er sat op.
Den har registreret den rigtige skærm model i windows.