Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ney
IT-Bruger skrev:Fandet dette ultrabillige Plasma TV - Panasonic V10 42" - hos en butik i UK:

http://www.totaldigital.biz/index.php?m ... ts_id=3162

Spørgsmålet er så om det ville kunne anvendes uden de store dikkedarer her i Danmark?
Det har ikke DVB-C tuner som de danske modeller. Og der står ikke noget om hvilken dvb-t tuner der sider i. Derudover skal du have et nyt strømstik da de engelske jo er nogen satans klodser :P

Har du extern tuner er er absolut ingen problemer.
Af MMT
Wauw....8500 inkl fragt.

Er der nogen der har erfaringer med denne shop?

Tror sq jeg bestiller der fra, hvis butikken er i orden :)
Af MMT
Har lige læst flatpanels anmeldelse af V10 skærmen, og der er et lille afsnit, hvor der står noget om at skærmene i England er en smule aneledes med hensyn til billedet.

Nogen der kan uddybe dette? :)
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Havde jeg ikke lige købt en PX81 sidste år inden jul til ca. 5.300.- var dette da skærmen jeg sku' ha' :(
Men nu venter jeg nok i 3-5 år inden den bliver skiftet ud igen.

Da jeg så det tænkte jeg, at nogen andre måske havde lyst til, at spare nogle penge og købe det.

Ney: hvilken DVB-T tuner sidder der i tv i DK?

MMT: har ingen personlige erfaringer, men en tur rundt med Google burde kunne løse det spørgsål O_O. Måske ville en mail til Panasonic i UK besvare spørgsmålet om et "anderledes" billede (hvad det så måtte betyde i positivt eller negativt henseende).
Senest rettet af IT-Bruger 30 sep 2009, 18:13, rettet i alt 1 gang.
Af Ponduus
Og husk lige at hvis der skulle være noget galt med tv'et så er det altså England det skal sendes til.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Pondus: jeg mener faktisk at kunne erindre, at Panasonic i DK skal tage imod reklamation/fejl under fabriksgarantien. Har den ikke været oppe at vende herinde i forummet...men måske tager jeg fejl?
Af Ponduus
Jeg skal ikke kunne sige det, men jeg synes det lyder usandsynligt at Panasonic DK skal vare tage reparationer af et tv købt i UK og lavet til markedet i UK.

Men har dog af gode grunde ikke erfaringer med det :)
Af MMT
Søgte på nettet, og fandt følgende fra et andet forum: "The E version has extra white balance and gamma controls. Doesnt have Freesat tuner, has a DVB-T HD tuner, probably other differences too - check the German or France panasonic web sites."

Ved så ikke hvor meget det betyder for billedet.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
MMT: det bedste ville, som sagt være, at du skrev en mail direkte til teknisk support hos Panasonic UK. Synes at der generelt er for mange "historier/teorier" om det ene og det andet.

Gør du det så smid evt. lige nogle ord herinde i tråden.... :)
Af xcardman
Der er vel en grund til der er noget som hedder
panasonic nordic. Norge Sverige Danmark

men ja skriv en mail til panasonic UK
Af Nick_S
UK modellen har IKKE THX mode. Ret væsentlig billedfeature må man sige ;)

Ville aldrig købe sådan et tv derovre.
Af Kratz
Er det virkelig sandt? Hvor nederen for UK ;)
Normalt har deres 'special' modeller forbedrede egenskaber.