Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg har lige bestilt en Xbox 360 elite og et Panasonic X10 hjem til værelset, og jeg er meget tilfreds! Fed skærm og fed konsol!

Men mit spørgsmål:
Man kan i Xbox'ens menuer sætte skærminputtet til forskellige opløsninger(720p, 1080i, 1080p), men hvilken vil være det optimale?
Vil der være forskel i billedet, og vil tv'et opskalere hvis jeg sætter den til 1080p, og dermed forringe billedet?

Jeg håber i vil give et svar.
Af AdrN
Nu er jeg lidt fræk af natur.

Har du overvejet at prøve at lege lidt med det selv, og se hvad resultatet bliver? Kunne jo være du fik et bedre indtryk af forskellene den vej igennem. :P
Af Lars K
Hvis du sætter xboxen til 720p, vil den overføre signalet som det er til X10, som opskalerer det internt til 1080p, behandler det og nedskalerer det til 720p inden du ser det på panelet.

Sætter du xboxen til 1080p, vil denne opskalere spillet fra 720p (de fleste spiller ligger i 720p) til 1080p og overføre til X10 som behandler det internt i 1080p og nedskalerer det til 720p inden du ser det på panelet.
Af Jajaha
Tak for svar - begge to.

Jeg kan ikke selv se nogen umiddelbart forskel, fordi jeg ikke har købt nogen spil til Xbox'en endnu. Så jeg har kun menuerne at gøre godt med :-)

Til nexus:
Er der noget der er at foretrække over det andet?
Af Lars K
Jeg kan ikke se nogen forskel og har selv min Xbox indstillet til at smide 1080p ud.