Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af driis
Jeg skal muligvis investere i et nyt TV. Størrelse cirka 46" +/-. Det skal være Full HD og kunne tilsluttes mediecenter via HDMI i fuld opløsning. Helst med DVB-C tuner. Pris 8 - 12000 kr; helst i den lavere ende af spektret.

Hvad skal man vælge ? Er LED tv teknologien "moden nok", eller er der børnesygdomme ? Får man bedre billedkvalitet med LED, eller betaler man blot for "design", altså et fladere TV ?

Hvad ville i anbefale som køb i dag, givet ovenstående krav, og derudover et ønske om en fornuftig billedkvalitet ?
Af BrianH
Jeg ved ingenting om LED, men der er en vis træthed i forumet omkring anbefalingsspørgsmål der kan besvares blot ved at læse de test der er lavet på flatpanels.dk og ved selv at google de forskellige tv for specifikationer omkring HD, HDMI osv...
Af lessarh
Som BrianH også foreslår, så kig da lige tests på sitet igennem, der finder du mange svar:)

- Men jeg er bestemt og slet ikke imponeret af LED billedkvalitet, ej heller kvalitet af produktet. Men det er tyndt, det skal de ha' :)

Her er èt eks.
PANASONIC TXP50U10E PLASMA

Onlinepris
DKK13.999,-

DVB-T/DVB-C/MPEG4
Opløsning 1920x1080
DVB-T/DVB-C MPEG4
3x HDMI-indgange/PC
400Hz (900 lines)
Intelligent Frame Creation Pro
V-real Pro 3
Kontrast 2 million:1
X.v. color
24p (ægte filmformat)
Viera Image Viewer (AVCHD/JPEG)
Eco Mode/ Link
Energiforbrug: 240W
Standbyforbrug: 0,4W

Copy/pasted direkte fra expert.dk

Hvis du har gjort dig nogen tanker om DIGITAL-TV så HUSK at køb i en dansk butik, og ikke vælg et parallel importeret produkt :)