Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rumagent
Hej

Jeg har i den grad brug for hjælp. Jeg er på jagt efter en minimum 24" skærm. Skærmen skal benyttes til lidt af hvert - arbejde, spil og en enkelt film. Jeg har læst forskellige anmeldelser og er kommet frem til to skærme:

Dell UltraSharp 2408WFP
eller
HP LP2475w

Jeg får fornemmelsen af, at begge er gode skærme, men hvilken er bedst? Og er der evt. andre, som jeg bør overveje?

Vh
Karsten
Af Toranaga
Jeg er i samme situation bortset fra at jeg kigger på Dell U2410 vs LP2475w.

HP er jo 1000kr billigere og det lyder til de nu laves med H-IPS??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alternativt kan du se på nyheden om Samsungs nye cPVA-panel på forsiden. Det alligevel nogle kroner der kan spares.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Toranaga skrev:HP er jo 1000kr billigere og det lyder til de nu laves med H-IPS??
Det gør de. Den vi anmeldte havde også H-IPS. Vi bruger blot IPS som en fællesbetegnelse for IPS varianterne.
Af Toranaga
yakken skrev:Alternativt kan du se på nyheden om Samsungs nye cPVA-panel på forsiden. Det alligevel nogle kroner der kan spares.
Ja, men den kører kun 1920x1080 og jeg vil have 1920x1200 da jeg i forvejen har en 2007wfp med 1680x1050.
Af Toranaga
Rasmus Larsen skrev:
Toranaga skrev:HP er jo 1000kr billigere og det lyder til de nu laves med H-IPS??
Det gør de. Den vi anmeldte havde også H-IPS. Vi bruger blot IPS som en fællesbetegnelse for IPS varianterne.
Men de er ikke lige gode eller hvad?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
S-IPS og H-IPS er blot varianter af samme teknologi. H-IPS er den nyeste variant, som typisk vil være den man benytter nu. Traditionelt set, så er det meget sjældent et tilbageskridt når man udvikler på teknologien, med mindre der er tale om specielle øko-versioner af et panel, hvilket H-IPS ikke kan betegnes som.

Vi venter stadig på at få dommen over de nye varianter af eks. PVA fra Samsung, nemlig cPVA kontra S-PVA.
Af Toranaga
Jeg mente nu om HP'en og Dell'en ikke er lige gode.

Jeg forstår ikke helt det med den sRGB mode U2410 har. Hvad er fordelen ved dette frem for at jeg kalibrerer med min Spyder3 Elite? Eller skal man stadig gøre dette også?

Jeg har set flere rapportere at U2410 har støj i de sorte farver når man benytter sRGB eller AdobeRGB moden og i så fald er der jo ikke meget sjovt ved det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fordelen er jo blot, at personer uden en Spyder ikke behøver at indkøbe udstyr. Hvis du selv er i stand til at kalibrere, så er det mindre vigtigt.
Af Toranaga
Ok, jeg har så lige opdaget at Dustin Home sælger skærmen 1000kr. billigere end Dell selv. Så er der vist ikke nogen grund til at købe HP'en.