Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Shadout
Har kigget lidt rundt på forummet, men kunne godt bruge lidt mere vejledning.

Den fladskærm jeg skal have skal primært være god til spil (nogenlunde lav responstid 0g 1600x1200), men vil på den anden side også gerne have en generel god kvalitet, så den kan anvendes til billedredigering, film og selvfølgelig almen windows brug.
Alså, det er afgørende at den kan køre spil uden slør osv, men det skal ikke være på bekostning af den generelle kvalitet.

Har kigget på
Dell 2007FP (som åbenbart stopper deres tilbud i dag :/)

Samsung 204B (Virker som en fin skærm til spil, men det lyder som om den generelt ikke er af så god kvalitet (TN teknologi) mm.

LG L2000C (ved ikke det store om den, udover den blev nævnt i andre tråde herinde)

Evt andre?

Prisen på de 3 ovennævnte skærme er nogenlunde ens (i hvert fald så længe Dells er med rabat), og andre skærme skal og¨så holde sig i den prisklasse: Ca max 3500 kr.

Nogen forslag eller kommentarer til skærme der passer til mine behov?

På forhand tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mit råd: Tag den 2007FP. Panelet er noget bedre end det du finder i 204B og prisen er rigtig god. Jeg synes nu at jeg kan se at tilbuddet først slutter d. 2. august?
Af Shadout
35% rabat indtil i dag.
25% rabat indtil 2/8
Af SLL
Ærgeligt det kun er FP modellen der er meget rabat på. Måske fordi DELL ikke kan sælge 4:3 skærme, nu hvor widescreen er blevet populær?
Af Shadout
I så fald burde de bibeholde rabatten noget længere ^^

Lige et andet spørgsmål.
Fandt føgende omkring 200WFP (ganske vist ikke den jeg ser på, men bortset fra widescreen er de vel næsten ens?)
Dell doesn’t need us to the point that they chose to do something that seems completely incomprehensible to us. They have kept the nasty habit of changing the panel depending on their stocks. You can buy a monitor equipped with a specific panel, but it won’t be the same the next month. Obviously Dell takes a great liberty here as the 2007WFP can be equipped with IPS panels… or MVAs. It will depend on the season, wholesale prices they obtain, or possible product shortages. Liquid crystals change as well as electronic components, afterglow, viewing angles, and movies. So, how can consumers rely on test results under these circumstances?
Er det sandt, eller har sådanne review sider blot trang til overdrivelse :)
Af Wildt
Jeg har selv en 204B, og hvis man udelukkende skal bruge den til spil er den for mit vedkommende tilfredsstillende.

Men de ringe vertikale betragtningsvinkler gør den til en under gennemsnitlig monitor i relation til samtlige andre anvendelsesmuligheder.