Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af korben
Hej med jer. Nu er det blevet tid til at købe nyt tv. jeg er på jagt efter det bedste 50" tv. Altså den 50" hvor man får mest til prisen. Jeg var for noget tid siden kommet frem til at når jeg skulle ud og købe, så ville jeg gå efter en Pioneer PDP LX5090H men de er jo stoppet med at lave dem og jeg tænker på om der er kommet noget som er lige så godt eller om det stadig er konge tv'et?.

Jeg kan se at der er mange som køber Samsung PS50B855 er det et godt køb? den koster næsten 3000kr mindre.
Hvad er det bedste 50" køb lige nu? det er ikke 100% prisen jeg ser på men jeg vil ikke give penge for ingen ting. Så med andre ord hvad er bedst til prisen PT.?

Håber at i giver jer tid til at give mig lidt input her.
Af Beckham
Kigger man uddelukkende på kvaliteten af billedet er Pio jo stadigvæk toppen af poppen ifølge eksperterne. Funktionsmæssigt synes jeg måske det halter lidt, da det jo f.eks. ikke har DVB-C tuner. Men hvis det ikke skal være Pio så vil det næstbeste da nok være enten det Samsung du selv nævner eller Panasonic's V10 serie.
Af korben
Sjovt du siger det. For jeg vil da meget gerne have DLNA og wifi i mit tv. Så jeg tror da jeg vil gå efter Samsung. Og jeg syntes da at den får en ok score i test. Så jeg har vel ret i at sådan en samsung PS50B855 er et rigtig godt køb?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, B855 er et godt køb.
Af xcardman
er bedste billedekvalitet hedder pio 5090
dit behov for dvb-c større. havde jeg valgt en v10

skal du optage skal du stadig have en boks.

Mener også anbefalingen af 855 er taget væk. Fordi nogen af 855 modellerne larmer meget. Selvom de har fået et service fra Samsung.

en popcorn hour er en bedre løsning til filer, efter min mening.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, vi anbefaler skam stadig B855 og B650-modellerne. Støjgenerne kan for det meste rettes vha. ekstra dæmpningsmateriale, som Samsung installerer. Rapporterne om brummelyde fra spoler mv. er ikke konsistente nok til at anbefalingen fjernes.
Af xcardman
Ok

men havde stadig valgt en panasonic v10 fremfor en 855.
sæt den i THX og så levere den et rigtig fint billede ud af posen

men om en 855 er et godt køb, helt sikkert
Af xcardman
Panasonic TX P50V10E er den jeg anbefaler
men hvis du ikke har brug for "gejl"
samt billedekvaliet er nummer 1
helt klart en pioneer LX5090H

Men alle de tv som du kigger på. Der ligger en test af dem her på siden.

Det har ikke en større betydning at g10 og v10 er i 42 tommer version
Af Beckham
Personligt tror jeg man skal være lidt hifi nørd for at gå fra G10 til V10, i hvert fald hvis vi kigger udelukkende på billedkvaliteten. Jeg har for nylig investeret i en G10. Kiggede også på V10 i samme omgivelser og må indrømme at jeg havde svært ved at se den store forskel i billedkvaliteten. Men igen, måske jeg bare ikke er hifi nørd nok.. :) Vil i hvert fald sige at både G10 og V10 leverer glimrende billedekvalitet. Men klart, V10 har lidt mere lir, som f.eks. Viera Cast og DLNA + at designet er en smule pænere, i hvert fald efter min mening.
Af xcardman
Men havde den v10 fået en THX opdatering og stod i den indstilling.
ellers har du helt ret, ellers er der ikke en større forskel.

Men nogen synes jo man er en nørd, når man kan se forskel på en sony w5500 og en G10 :D
Af Beckham
Først og fremmest vil jeg lige sige at jeg når jeg benytter ordet "nørd", så er det positivt ment, bare lige så der ikke opstår nogle misforståelser omkring den del.. :)

Anyways, ved faktisk ikke lige om den kørte THX mode. Men den var sat godt op i hvert fald. Det var hos et autoriseret Pana center, og det var i et mørkt rum. Men selvom man kan se en forskel, så må man jo også stille sig spørgsmålet, om man er villig til at betale 3-4 kilo for den forskel man kan se. Her er vi så nok tilbage ved hvor meget nørd man er... ;)
Af khndenmark
Hej jeg stod i den samme situation som dig for ikke lang tid siden. Efter manger timer med at læse forskellige test på nettet i ind og udland og efter mange timer i forskellige forretninger, så købte jeg efter min mening det bedste tv der er på markedet i dag. PIONEER 500A.....det er et utroligt tv på alle måder. Det vil du blive rigtig glad for hvis du går op i billed kvaliteten skal være den bedste. Det er bare en fornøjelse at se tv på det. Mange af mine venner som lige har købt både samsung og panasonic fortryder når vi ser film på mit pioneer. Det var min mening- held og lykke med processen.
Af xcardman
khndenmark skrev:Hej jeg stod i den samme situation som dig for ikke lang tid siden. Efter manger timer med at læse forskellige test på nettet i ind og udland og efter mange timer i forskellige forretninger, så købte jeg efter min mening det bedste tv der er på markedet i dag. PIONEER 500A.....det er et utroligt tv på alle måder. Det vil du blive rigtig glad for hvis du går op i billed kvaliteten skal være den bedste. Det er bare en fornøjelse at se tv på det. Mange af mine venner som lige har købt både samsung og panasonic fortryder når vi ser film på mit pioneer. Det var min mening- held og lykke med processen.
Har en 500M og der er alså heller ikke tvivl hos mine venner.
desværre for mig har mange så projektor

der er en grund til pioneer er nævnt 1 mio gange