Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grenaa
Hejsa alle!
Jeg ville gerne have nogle gode forslag til køb af nyt 50" tv, jeg har kigget en del på Pioneer KRP - 500A :( . Hvad kan i ellers foreslå af gode Tv??
På forhånd tak.
Af Mons
Jamen KRP 500A er jo toppen af poppen - det kan du trygt vælge!!
KRP 500 fåes også i en "M" udgave - en ren monitorudgave, hvilket vil sige samme panel, men uden tunere. Så hvis du alligevel skal ha' en tunerboks - fx med indbygget harddisk, så du kan optage programmer, kan du spare lidt penge her..

Alternativt er der jo lillebror LX5090 - med eller uden "H". H giver dig DLNA, omfattende kalibreringsmenu og DVB-S - så vidt jeg husker.. Der er test af skærmen her på siden.

Igen er der jo Panasonic V10 og Samsung B855 til billigere penge (i hvertfald V10) - begge plasmaskærme der også er test af her på siden.

Men igen har du pengene får du ikke bedre skærm end Pioneer KRP 500 - imo.. 8)
Af Mons
Glemte lige - de tre alternativer har alle inbyggede tunere modsat KRP 500A, der, som du sikkert ved, kommer med en ekstern boks for tunere, tilslutninger mm..
Hvad man så er til er vel individuelt - der er fordele og ulemper ved begge - personligt synes jeg KRP 500A er en meget stilet løsning med kun et enkelt kabel mellem boks og skærm..
Af xcardman
M modellen skal nok købes brugt i 50 tommer, der er vist ikke flere tilbage af produtionen.

men ellers kan du roligt købe den, der er fuld garanti fra pioneer.
Pioneer er jo kun stoppet med tv.

Men det kommer helt an på dine behov til billedekvalitet, ellers er dem som Mons nævner fine skærm.
500A er bare toppen