Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
Villanyi skrev:Jeg vil godt lige bryde ind og sige at min faders B&O BeoVision 7's billedkvalitet er helt fantastisk.
Har virkelig aldrig set nogen lignende, så de kan jo ikke være SÅ dårlige som nogle siger :P
Det er de absolut heller ikke. Problemet er bare,at man får synligt bedre (-mere korrekt) billede til ca en trediedel af prisen . . :(
Af Villanyi
Aaarh Lennon, det vil jeg nu ikke sige..
Det er en smagssag. Nu har jeg altså været rundt i diverse butikker med min Dvd afspiller, og prøve samtlige film af, også på det Pioneer tv som i stærkt anbefaler, det så godt ud ja, men jeg syntes ikke at det kan måle sig med Beovision 7's billedkvalitet.
Og heller ikke på de analoge/digitale..
For mig ligner Beovision 7's analoge signal, meget det som man fik på CRT fjernsynene fra B&O før fladskærmene..
Af lennon
Villanyi skrev:Aaarh Lennon, det vil jeg nu ikke sige..
Det er en smagssag. Nu har jeg altså været rundt i diverse butikker med min Dvd afspiller, og prøve samtlige film af, også på det Pioneer tv som i stærkt anbefaler, det så godt ud ja, men jeg syntes ikke at det kan måle sig med Beovision 7's billedkvalitet.
Og heller ikke på de analoge/digitale..
For mig ligner Beovision 7's analoge signal, meget det som man fik på CRT fjernsynene fra B&O før fladskærmene..
Sjovt nok er korrekt billedgengivelse faktisk IKKE en smagssag. Men det er da muligt at du ikke bryder dig om det korrekte billede ( - som intet TV endnu kan gengive) .
Almene brugere kan normalt ikke skelne det bedste billede ved at sammenligne forskellige skærme i butikker ( pga bla Tv´ets indstillinger,butikkens håbløse lys, osv) . Man vil typisk drages mod høj kontrast,steril skarphed,pumpede farver osv ( TEGNEFILM !).I et normalt stuemiljø/belysning med et optimalt kalibreret TV ser verden noget anderledes ud. Og det er her,at samtlige test( - noget meget sjældent i elektronikverdenen) hylder Pioneers retrætemodel 5090/500 som værende i særklasse.
Der findes rigtigt mange gode grunde til at købe B&O´s fornemme LCD produkter. Men "bedste billedkvalitet" er altså ikke en af dem . .
Af xcardman
Jeg glæder mig også til den test af BV8 i 40" versionen og nogle målning som man aldrig har fået.

Jeg kan ikke bruge en andens øjne til at vudere et tv . Da mine egne heller ikke kan vudere et tv i en butik.

Men et billede er ikke en smagssag, hvis det skal kunne overholde nogle standarder for et korrekt billedgengivelse. Når nogen siger et tv er super godt. Betyder det absolut ikke alle synes det.

alene betragtningsvinkel og et lcd til analog, ja så vil det alså ikke kunne slå et crt tv. Kun når vi snakker HD er sagen en anden.
Af alsoe
Villanyi, tak fordu du brød ind med dit indlæg :) for det er lige netop hvad jeg ville spørge om...jeg er vild med B&O, udover prisen.

Det kunne jo være at 8-40 modellen får mig til at vælge B&O fremfor Panasonic, HVIS billedet på 8-40 er på højde med Panasonic. Jeg har bare hørt at til sport og "hurtige" bevægelser i en udsendelse/film er plasma det bedste pga. opløsningshastigheden O-O .

Kan nogle Be/afkræfte dette??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er nok opdateringshastigheden du mener. LCD har problemer med hurtige bevægelser, men det er forskelligt fra model til model, hvor meget slør der er til stede.

Mht. BV8 vs. Pana, så må I vente til anmeldelsen kommer.
Af alsoe
Tak yakken. ja hvad skete der lige der ha ha ha ..det er selvfølgelig opdateringshastighed jeg mener.. men det vil i bund og grund sige at en af de nye lcd skærme i nogle tilfælde kan være på højde med plasma mht hurtige bevægelser osv..

Jeg venter på testen af BV8 med spænding :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at der var forskel fra ét LCD TV til et andet. Der er ikke nogen af dem der kan måle sig med plasma, og det er jo naturligt nok, da teknologierne er fundamentalt forskellige.
Af alsoe
Jeg misforstod dig..beklager :o

Men tak for svarene alligevel..