Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zuMzArr
Hey, nu syntes jeg at det skulle være på tide at finde ud af hvilket tv jeg skulle (hvis jeg skulle) spare op til, til fremtidig gaming af min Xbox.

Som 100% ny bruger herinde (har dog læst købsguiden herinde), vil jeg gerne have jer til at hjælpe mig med at finde det tv der passer mig.

Så lige umiddelbart vil jeg bare skrive hvad jeg tror der kunne spille en rolle i valget af tv, og ellers vil jeg rigtig gerne have at i bare spørger, så vil jeg ihvertfald svare!

- Tv'et skal primært bruges til Xbox 360 gaming, og måske også lidt tv, hvis jeg engang får det lavet. (de gamle skal jo lige tage sig sammen. :D) Men intet af det der HD-tv.
- Når jeg sidder tættest på skærmen sidder jeg 1 meter fra det. (firkantede øjne, i know. :p )
- Det skulle gerne ku' passe til min økonomi (Det sgu svært at skaffe penge som 14 årig. :)), som er ca. 500-600 kr. om måneden i løn + jul og føs'dag.. ^^.
- Tv'et skal stå på en fod (ved ikke om alle tv har både hængsel og fod eller hvad), medmindre jeg skal til at rykke helt rundt på tingene.
- Det skal helst ikke være helt grimt, og helst i kvalitet.
- Forstiller mig umiddelbart et tv omkring de 30", men ved ik', kommer an på hvad man kan få for pengene. :)

Tror det var det, og hvis det er muligt og nødvendigt opdaterer jeg bare emnet hvis det er jeg har glemt noget.

Som i kan høre er jeg ikke ret meget inde i det, så please være flinke mod mig. ^^
(sig lige til hvis jeg har lagt emnet i det forkerte forum, syntes det var svært at finde et passende.)

På forhånd tak for hjælpen.

/zum
Af Ponduus
Fik ikke lige fat i hvad dit budget er? Kan ikke lige udlede så meget om hvad det er ud fra din løn.
Af zuMzArr
Altså pt. er det 500-1000 kr. og det stiger så med de der 500-600 kr. om måneden. :)
Af Ponduus
Jeg ville helt klart vente så. Du får ikke ret meget tv for de penge :)
Af zuMzArr
Selvfølgelig skal jeg vente, undskyld hvis jeg formulerede mig forkert i top indlægget.

Det er et spørgsmål om hvilket tv jeg skal spare op til. :P
Af nasmar
Ja du kan da have en panasonic x10 om et års tid :p Virker fremragende til min xbox at least!
Af zuMzArr
Ponduus skrev:Ah, det må være gået forbi mig. Du skal dog have i baghovedet at et råd nu, ikke nødvendigvis vil være up to date om et halvt år.

Men ellers kan du jo altid starte her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Har læst det, syntes slet ikke det giver nok info om lige min situration.

Ja, har hørt gode ting om x10, men er det ikke lige lovligt stort?
Af zuMzArr
Troede dette var det bedste sted at finde et seriøst svar, men jeg tog da vidst fejl?
Af Ponduus
Hvis du sidder 1 meter fra skærmen skulle et 37X10 ikke gøre noget. Det eneste problem kunne blive hvis du også vil se blu-ray fra 1 meters afstand, da skærmen ikke er full-HD. Men det er ikke noget problem ved spil, da de færreste ps3-spil er full-HD.
Af zuMzArr
Hvorfor snakker du om Ps3 lige pludselig?
Af Supergris
Nok fordi du nævner konsolspil med din Xbox!!! Som han nævner, kører de fleste konsolspil i dag med 720 P.
Mit råd er: "Vent med at stille spørgsmålet, til du har brug for et svar "!!!
Markedet skifter hele tiden indenfor denne branche, men regn med, der skal spares omkring 4000 kr. sammen til den tid, med mindre du falder over et godt brugt tilbud!
32" eller 37 " vil nok være at fortrække på den afstand!!!
Håber du kan bruge svarene til noget, og held og lykke med opsparingen!
Af Ponduus
zuMzArr skrev:Hvorfor snakker du om Ps3 lige pludselig?
Min fejl. Men det er jo lige gyldigt.
Af zuMzArr
Ok.. Nu ville en masse (eller et par) forslag være rigtig dejligt.

Kan slet ikke ikke bruge den købsanbefaling her på sited til noget, da de jo slet ikke er i den samme størrelse som det jeg leder efter.