Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af alsoe
hej hej Jeg ved ikke om jeg skal vælge panasonic V10 eller et Loewe lcd (ved ikke om de laver plasma). Jeg skal have det bedste tv/billede til sport osv. Har hørt at Loewe laver fantastisk lyd, men er billedet ligeså godt som på Panasonic´s tv??? Der er jo en del prisforskel O-O
Af Ponduus
Hvis du vil have det bedste billede, så er det uden tvivl Pana du skal gå efter. Loewe er bare et dyrt brand, som kan sammenlignes med B&O. De laver fantastisk pæne tv med en brugervenlighed som er bedre end de fleste. Der er generelt kræset for alt undtagen billedet - som er det vigtigste ved en ny skærm :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vent nu lige lidt før du sammenligner Loewes LCD med B&Os. Der kommer en test af BV8-40 inden længe, og det er jo muligt at der er overraskelser...
Af Ponduus
Men jeg er vel ikke helt forkert på den, når tidligere skærme fra B&O ikke har fået ros for deres billede, men design osv?

Har af gode grunde ikke læst den kommende test ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I min mening er B&O lige en klasse over Loewe i alle henseender, men jo, de tidligere modeller har ikke været overvældende i deres billedkvalitet. Flere af de nuværende modeller er det vel stadig ikke...

Det er klart du ikke kan udtale dig om resultater, der ikke er udgivet endnu. Sorry 8)

Men til trådstarter: Loewe leverer ikke en billedkvalitet, der kan stå mål med Panasonic. Deres TV er kønne (og langt kønnere end Panas), men billedet er ikke bedre.
Af alsoe
Tusind tak til jer begge, tænkte bare at jeg måske kunne få "hele pakken" i et Loewe mht. til billede og lyd. Kender ikke lyden i Panasonic´s nye tv men havde tænkt mig at købe et Lifestyle 48 at sætte sammen med, men ville ikke ofre ca 40.000 på det hvis Loewe kunne give mig det hele. O_O

Måske jeg slet ikke behøver mere "lyd" hvis jeg holder mig til fx. V10???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du vil altid få brug for mere lyd, uanset hvilket fladskærms-TV du vælger (måske med undtagelse af B&O). Lyden i V10 er bedre end gennemsnittet, men det er ikke HIFI. På mit eget TV er der en ganske god lydgengivelse ift. normen, men det er meget meget tydeligt hvor flad lyden egentlig er, når man slukker for anlægget. Til alm. TV og enkelte film er det OK med den indbyggede højttaler, men til cinematiske oplevelser, så er det et must med ekstern lyd.
Af Ney
alsoe skrev:Tusind tak til jer begge, tænkte bare at jeg måske kunne få "hele pakken" i et Loewe mht. til billede og lyd. Kender ikke lyden i Panasonic´s nye tv men havde tænkt mig at købe et Lifestyle 48 at sætte sammen med, men ville ikke ofre ca 40.000 på det hvis Loewe kunne give mig det hele. O_O

Måske jeg slet ikke behøver mere "lyd" hvis jeg holder mig til fx. V10???
Det er vel kun dine ører der kan bestemme det. Jeg var personligt ganske overrasket over lyden fra mit V10, der var en del mere fylde end jeg havde forventet. På en del fladskærme er det ligefrem nødvendigt at tænde anlægget for at kunne forstå nyhederne ordenligt, sådan er det ikke med V10. Dertil skal det siges at jeg stadig vil tænde for anlægget til alt andet end nyheder og debatprogrammer, da lyden nok er bedre end snittet, men ikke noget at råbe hurrah for.
Af alsoe
tak for svarene, og I har da helt sikkert ret. Vigtigst af alt fik jeg svar på det jeg søgte ang. Loewe kontra Panasonic.. Jeg holder mig til Panasonic.. indtil videre udviklingen går jo hastigt frem mht. billedkvalitet..

Tak for alle svarene :D
Af xcardman
Netop de penge du spare kan du bruge på et rigtig godt anlæg.
HD lyd rules :)
Af Villanyi
Jeg vil godt lige bryde ind og sige at min faders B&O BeoVision 7's billedkvalitet er helt fantastisk.
Har virkelig aldrig set nogen lignende, så de kan jo ikke være SÅ dårlige som nogle siger :P
Af fodboldgal
Må indrømme, at jeg har set et flere B&O fladskærme på det seneste, fordi en i min familie vakler netop i denne tid mellem B&O og Loewe. B&O de er efter min mening en tand bedre billedmæssigt end Loewe De er ligesom mere naturlige i billedet, ikke så meget knald og smæld på kontrast og farver. Personligt kan jeg bedst lide plasma, men jeg kan egentligt også godt lide B&Os LCD skærme, hvis det nu skal være LCD. Blot kan jeg ikke lide prisen, men til gængæld får man ud over OK billede også flot design og god lyd.
Senest rettet af fodboldgal 24 sep 2009, 21:46, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Deres nye BV8 i 40" versionen har en noget bedre pris end B&O har haft hidtil. Jeg ville hellere giver 32.000 kr. for dét TV, end 5-6000 kr. mindre for et ringere Loewe.
Af Peter VTEC
Jeg glæder mig så meget til at læse testen af det BV8-40, mon ikke man kan bruge det som retningslinje for billedet på en BV7 (som altså stadig er noget federe en 8ern)