Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JacobPoulsen
Hej

Jeg skal ud og have et nyt tv. Det skal bruges til dvb-c, mediecenter tilslutning (mest til hd film)

Der udover skal den tilsluttes min xbox 360 (Som jeg bruger meget).

Har læst at sony's w5500 skulle have en høj input lag, nogen der har oplevet dette?

Skal spille fps online. Så det er vigtigt at det er til at spille på?

Hvordan er f.eks pana V10 at spille på?
Af Plaschke
Jeg kan stærkt anbefale en Samsung LE40A866 til Xbox 360. Bruger den selv meget til at spille på. Utroligt flot billede!

Ellers find et tilsvarende tv, måske et LED-tv med 100 eller 200 Hz motor. Det gør meget for spillene :D
Af JacobPoulsen
Har kigget der.

Men blandt andet w5500 anbefales som "gaming" tv.

Har dog læst flere andre steder at det skulle være et stor input lag på den model.

Det samme siges om f.eks. z5500. Dog skulle z4500 være god.

G10/V10 skulle have meget lav input lag. Nogen "seriøse" gamere der har et af disse tv?
Af AJOsss
JacobPoulsen skrev: G10/V10 skulle have meget lav input lag. Nogen "seriøse" gamere der har et af disse tv?
Har lige købt et G10.
Har både xbox 360 og ps3.
Er bare igang med at flytte, så kan ikke teste hvor godt det er før om en uges tid.

Hvis du ikke har fået et svar inden da skal jeg nok melde tilbage.
Af Cutter
JacobPoulsen skrev:
Det samme siges om f.eks. z5500. Dog skulle z4500 være god.

G10/V10 skulle have meget lav input lag. Nogen "seriøse" gamere der har et af disse tv?
Hey,,,
Jeg har købt et Sony Z4500, og det er helt vildt fedt at spille på! ! !
Og jeg fortryder slet ikke at jeg har købt det (B
Jeg spiller meget WipeoutHD på min ps3, så det SKAL altså bare fungere,,,Og det gør det til fulde :) no problemo,,,

EDIT:,,,,,,, Prøv at bruge denne "tool" http://www.hdtvtest.co.uk/selector.php
Af Plasman1978
Hej Jacob.

Har selv et 50" V10 og hvad angår input-lag er det ikke eksisterende. Jeg spiller selv en del online FPS og skærmen reagerer lynhurtigt,man føler ikke på noget tidspunkt at skærmen også er ens "modspiller".
Hvad angår Sonys skærme så er der en del input-lag,med mindre du sætter den i game-mode,dog ikke på V10/G10 niveau. Inden jeg købte mit V10,havde jeg et 52" Z4500 hjemme og det var bestemt ikke noget vidunder til gaming.
For det første var farvetemperaturen enten for kold(varm 1),eller alt for varm(varm 2). Og uden hvidbalancejustering skal du have det professionelt kalibreret for at rette op på dette. Jeg prøvede også lige for sjov at slå MotionFlow til .....Og føj! Gaming og motion-kompensering er bare ikke skabt for hinanden.
W5500 har derimod hvidbalancejustering og er faktisk også tæt på de 6500K ud af boxen,den har så derimod en del input-lag. Et V10 i THX-mode er som skabt til gaming (og alt andet) :p