Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jiod
Hej

Jeg har en Pioneer 5090H som er ISF-kalibrering. Kan det passe at den indstilling kun er på den ene HDMI indgang (isf dag)? Kan det evt. ændres til to indgange? Parabolen er koblet på denne indgang med isf-kali. men min DVD HD optager skuller også gerne køre med disse indstillinger :(
Er der evt. en anden mulighed? Den er kaliberet efter Blue-ray afspiller inden jeg fik den.

Mvh jiod
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan skrive indstillingerne for den ene port ned og indtaste dem når du skifter til det andet input. Dette gælder dog kun hvis det er BRUGER indstillingen der er brugt. Andre modes gemmes for alle input.
Af bantam
Man kan kun tilgå ISF-menuen vha. en PC med det rigtige kalibrerings-software med PC'en koblet til TV'et via serielporten.

Du kan formodentligt godt genbruge nogle af indstillingerne, der er fundet til Blu-ray-afspilleren til DVD-afspilleren, hvis eller DVD-afspilleren kører HDMI og er indstillet korrekt. Der kan dog være forskel afh. om din DVD-afspiller opskalerer eller ej.

... men du har brug for overnævnte kalibrerings-setup - og softwaren er desværre ikke gratis.
Af Jiod
bantam skrev:Man kan kun tilgå ISF-menuen vha. en PC med det rigtige kalibrerings-software med PC'en koblet til TV'et via serielporten.

Du kan formodentligt godt genbruge nogle af indstillingerne, der er fundet til Blu-ray-afspilleren til DVD-afspilleren, hvis eller DVD-afspilleren kører HDMI og er indstillet korrekt. Der kan dog være forskel afh. om din DVD-afspiller opskalerer eller ej.

... men du har brug for overnævnte kalibrerings-setup - og softwaren er desværre ikke gratis.

Hej

Tak!! for de hurtige svar :p Hvilke indstillinger vél være bedst på alm. dvd med opskallering til 1080i? Er der ellers andre indstillinger men burde gøre? Det er som om den hakker lidt og billedet er lidt sløret og uskarp? Hvordan gør jeg??? O_O

Mvh jiod
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Prøv at lade TVet opskalere i stedet for at lade afspilleren gøre det.
Af Jiod
yakken skrev:Prøv at lade TVet opskalere i stedet for at lade afspilleren gøre det.

Hej

Hvordan? Men med hvilke indstillinger på tvet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke dit TV du skal justere på. Det er kun afspilleren. TV'et vil altid opskalere et signal - ellers vil det jo ikke fylde hele skærmbilledet. Du skal derfor blot sætte din afspiller til at sende et 576-liniers signal ud - dvs. slå opskalering fra.
Af Jiod
yakken skrev:Det er ikke dit TV du skal justere på. Det er kun afspilleren. TV'et vil altid opskalere et signal - ellers vil det jo ikke fylde hele skærmbilledet. Du skal derfor blot sætte din afspiller til at sende et 576-liniers signal ud - dvs. slå opskalering fra.
Hej

Der er nogle programmer på tvet (parabol som den ikke viser i fuld skærm. Skal jeg slå automatisk skærm str. fra? Eller evt. andet?
:s :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan indstille hvordan TV'et skal håndtere signaler, der sendes i eks. 4:3 format. Jeg husker ikke lige hvad menuen hedder, men det kan du se i din manual.