Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er den i øvrigt glade ejer af et Sony KDL 40W5500, bortset fra når jeg ser film mv. fra min computer.

Den sidste tid er TV'et begyndt at skifte mellem lysindstillingerne. Det kommer til at udtryk ved, at billedet nærmest 'blinker'.

Jeg har forsøgt at lege med indstillingerne for lysstyrke, uden at det løser problemet.

Er det noget andre har oplevet før, og ved hvordan det bliver fixet?

Det skal siges at problemet ikke er til stede når jeg ser almindeligt TV på det.
Af xcardman
slå dynamisk kontrast fra eller så lidt som muligt.

kører du 50hz til pal og 1080P/24 til blu-ray fra din pc
Af Stamps
Hvor slår jeg dynamisk kontrast fra?

Jeg har endnu ikke fundet nogle indstillinger for Hz på TV'et, så antager at det kører standard til PAL. 1024p kører til computeren
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du ikke har gjort noget på din PC, så kører den nok ved 60 Hz. Du må konsultere din manual for at finde indstillingen for dynamisk kontrast - den bør ligge sammen med de øvrige billedindstillinger.
Af Stamps
Det har ikke hjulpet at ændre indstillinger for dynamisk kontrast.
Af RogueAgent
Er der en automatisk energispare funktion der er aktiveret..?

Mit LG har en funktion hvor den skruer op og ned for lyset alt efter hvor mørkt eller lyst der er i stuen. Hvis der er halvmørkt i stuen kan det ikke rigtig finde ud af det og skruer op og ned hver 5. sekund. Det blev slået fra temmelig hurtigt..! !:(
Af Stamps
RogueAgent skrev:Er der en automatisk energispare funktion der er aktiveret..?

Mit LG har en funktion hvor den skruer op og ned for lyset alt efter hvor mørkt eller lyst der er i stuen. Hvis der er halvmørkt i stuen kan det ikke rigtig finde ud af det og skruer op og ned hver 5. sekund. Det blev slået fra temmelig hurtigt..! !:(
Jeg kom på det samme og slog alt hvad der fandtes af indstillinger fra. Stadig samme 'blinken' !:(
Af Stamps
bump

Problemet er stadig ikke løst !:(
Af kristianl
Hmm, jeg har jo samme tv men ikke de samme problemer.
Du har vel slået ALLE strømbesparende funktioner fra, også den automatiske lyssensor?
Har du prøvet at se film fra anden kilde som bluray, dvd m.m.? Det kan jo ligge hos pc'en. Prøv eventuelt VLCPlayer. Jeg havde engang en pc der gjorde det samme men det hjalp at opdatere samtlige codecs.