Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej forum

Jeg har fundet frem til at et kommende tv nok bliver en 42" panasonic plasma.

Hvor stor er forskellen mellem de tre serier X10, S10 og G10? Det skal stå i stuen og bruges til allround tv plus lidt PS3. Signalet er digital antenne, foreløbigt kun free-to-air kanalerne (altså ingen betalingskanaler).

G10 får større ros for billedekvaliteten, men hvor meget vil det kunne ses fra ca. 2-3 meter og med digitale SD signaler? Er det nok til at smide ca. 2k ekstra efter det ift. de mindre versioner? Der er ingen test af S10 her på siden, men i forhold til X10 har den bare fået et Full HD panel, dog uden det nye NeoPDP - hvor stor forskel?

mange spørgsmål ja, men håber i kan hjælpe mig :)
Af Mons
Med din siddeafstand er opløsningen måske ikke det altafgørende..
Alligevel ville jeg da seriøst overveje G10, eftersom den bla. har bedre shadow detail m.m. - og så er skærmen efterhånden nede i en pris der må kaldes yderst rimelig..
Jeg købte min X10 i april for 7500,- - det kan man vist godt finde G10 til nu..

Men, har nu aldrig fortrudt mit valg - X10 opfylder mit behov til fulde, men jeg spiller så heller ikke - hvor man jo typisk sidder tættere på skærmen..
Carl Johann Hansen skrev:G10 får større ros for billedekvaliteten, men hvor meget vil det kunne ses fra ca. 2-3 meter og med digitale SD signaler? Er det nok til at smide ca. 2k ekstra efter det ift. de mindre versioner? Der er ingen test af S10 her på siden, men i forhold til X10 har den bare fået et Full HD panel, dog uden det nye NeoPDP - hvor stor forskel?

mange spørgsmål ja, men håber i kan hjælpe mig :)
S10 vil, ud over en højere opløsning, også have en gamma på 2.2, som giver et mere korrekt gråtoneforløb ift. X10. G10 har derudover NeoPDP, som du nok bør få set i virkeligheden for at afgøre om du vil betale mere for det. Derudover har S10 ikke nogen blæsere, hvilket potentielt gør det mere støjsvagt end G10, men der kan X10 jo også være med.
Af JacobPoulsen
Jeg har et helt nyt g10 du kan købe hvis det er (kvitering og org. embalage medfølger)