Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bugge
Jeg købte i December en Samsung le46a656 fladskærm hos lcdplanet, hvilken jeg har været utrolig glad for.

Der er nu opstået det problem at alle mine hdmi indgange på tv'et er defekte. Når jeg sætter min ps3 til at kører et spil eller en blu ray, begynder billedet at hoppe, hvorefter det er umuligt at se noget som helst.

Dette sker ikke hvis jeg sætter playstationen til et andet fladskærm, har også prøvet med en anden playstation på min fladskærm, hvor det samme sker igen.

Jeg står nu i det problem at Lcdpanet er gået konkurs ? Jeg aner ikke hvem jeg skal henvende mig til for at få tv'et til reperation.
Samtidig står jeg med en fuld forsikring fra EDBforsikring.dk, hvilken er gælder i 3 år.
Vil det være dem som skal betale omkostningerne for at få det til reperation?

en anden udvej jeg har tænkt på (hvis jeg kom til at spilde en drink ned i fjernsynet, burde jeg få et nyt fjersyn tilsvarende det gamle) men ved ikke om det gælder hvis tv'ets forhandler er gået konkurs ?

Håber nogen kan svare bare på nogle af mine spørgsmål

Mvh Simon[/i]
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du må nok hive fat i forsikringen og høre hvordan du er dækket ind. Du kan nok få repareret skærmen hos Infocare, hvilket så bare vil koste penge da forhandleren jo ikke kan varetage RMA mere.
Af bleze
Du kan også henvende dig til Samsung direkte uden om forhandleren da han jo ikke findes. De burde være villige til at hjælpe dig med rep.
Af Ney
bleze skrev:Du kan også henvende dig til Samsung direkte uden om forhandleren da han jo ikke findes. De burde være villige til at hjælpe dig med rep.
Er der ikke noget med at LCD planet parralelimporerede og producenterne derfor ikke vil kendes ved dem da de ikke er europæiske/skandinaviske modeller?
Af kskruger
yakken skrev:Du må nok hive fat i forsikringen og høre hvordan du er dækket ind. Du kan nok få repareret skærmen hos Infocare, hvilket så bare vil koste penge da forhandleren jo ikke kan varetage RMA mere.
Som yakken skriver, så er det selvfølgelige forsikring du skal rette henvendelse til, hvorfor skulle man ellers ha en forsikring.
Af Bugge
Jeg takker, forsøger at kontakte min forsikring imorgen, ellers må jeg have fat i forbrugerrådet. Men hvis jeg skal betale for reperation er det lige før at jeg kan uheldigvis kunne komme til at spilde en cola på tv'et, og dermed få et nyt ?
Af eXeel
Forsikringen er ikke eneste udvej, man plejer som sagt ovenfor at kunn sende direkte til producenten.
Af Mons
eXeel skrev:Forsikringen er ikke eneste udvej, man plejer som sagt ovenfor at kunn sende direkte til producenten.
Ja det kan man da sikkert, men så bliver det jo for egen regning! ::l
Nej - det rigtige er selvfølgelig, som nævnt et par gange, at gøre brug af forsikringen - så kan man jo bagefter i fællesskab finde ud af hvor skærmen skal repareres..
Af eXeel
Mons, det oplevede jeg ikke da min Lacie harddisk skulle sendes til England, efter butikken gik konkurs.
Men kan godt være, de bare er søde:)
Af Mons
Ok - tænkte såmænd bare det logiske træk ville være at snakke med forsikringen først - det er jo det den er der for.. :)
Af eXeel
Tja, jeg vil mene noget skal virke, når man køber det og reklamationstiden ud. Så firmaet der først og fremmest står med lorten.
Derefter eller hvis jeg ødelægger noget eller sådan, vil jeg gå til forsikringen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, og det er også fint nok, så længe du rent faktisk har nogen at rende på dørene. Når forhandleren er gået konkurs, og produktet er parallelimporteret, så skal du have fat i oprindelseslandet for at sende skærmen nogen steder hen. Det bliver nok lidt halvdyrt med et TV på 30 kg.
Af Mons
Lige min tanke.. :((