Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bossvan
Er der noget med, at forskellige distributører sender tv-signalerne med for langsom hastighed?

Jeg mener der var nogen der skrev at Stofa's hastighed var for langsom.
Har søgt unden at finde noget.

Stofa har angiveligt udsendt en pressemeddelelse om fri digitalt fjernsyn, internetforbindelse og telefoni.

Men jeg kan ikke lige se hvilke betingelser der er, der skal nok være nogle.

På forhånd tak!
Af BrianH
Hvad mener du med hastighed?
Elektroner bevæger sig nok med samme hastighed i alle ledningerne og gennem luften er det 299792458 m/s :)
Af bossvan
Jeg er medlem af antennelaug, og vi har Stofa som leverandør.
Så det er tv signalet via kabel.
Af xcardman
tænker du ikke mere på bitrate og kvaliteten af signalet.
eller internet forbindelsen. (hastighed)
de skulle jo fri give det digitale signal snart lige som yousee har gjort.
bossvan skrev:Jeg mener der var nogen der skrev at Stofa's hastighed var for langsom.
Som nævnt, så er det nok bitraten du mener (eller båndbredden), men hvad er det du mener der er for langsomt? For langsomt til hvad?
Af bossvan
Jeg har nok misforstået det hele.

Det jeg ville spørge om er, om man kan opleve problemer med at få antennesignalet frem via Stofa, og antennelaug?

Altså kan de sende tv ginaler med for "lav hastighed" så kvaliteten på det digitale signal ikke er godt nok?
Af telum
Som nævnt af andre er det ikke hastigheden med "bredden" på din forbindelse der afgør hvor meget data du kan få, og dermed hvor godt et billede. Det svarer lidt til at problemet ikke er, at motorvejen har hastighedsgrænse på 130 km/t men at den kun har et enkelt spor.

For at sende et digitalt signal der indeholder både billede og lyd bliver signalet nødt til at komprimeres. hvor meget stofa komprimerer det ved jeg ikke, men det er umiddelbart efter mpeg 4-komprimeringsstandarden.

jeg tror ikke Stofa komprimerer bedre eller ringere end andre kabel-tv udbydere på digital tv. Jeg kunne dog godt forestille mig der var forskel på fx Boxer (luftbårent antenne-signal) og kabel-udbyderne - til hvis fordel ved jeg dessværre ikke.