Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

jeg skal til at købe et nyt fjenrsyn til vores stue, og jeg har mere eller mindre bestemt mig for at det skal være et 32" LCD.

Det skal primært bruges til almindeligt fjernsyn (pr. 1. nov digital fra antenne) og film, samt PS3 (og derfor også Blue-Ray). Det er altså vigtigt at det har indbygget mpeg4 DVB-T tuner og helst også DVB-C ved eventuel udbygning til kabel senere.

Noget jeg vægter højt er evnen til at vise hurtige scener og især fodbold uden slør - det ødelægger lidt fornøjelsen.

Jeg har læst forskellige anmeldelser og guides her på siden og har fundet frem til, at det nok enten skal være et Sony eller et Panasonic, da disse virker til at være de bedste til prisen. det lyder især som om Sonys 100Hz system er meget gennemarbejdet.

Men nu er det store spørgsmål hvilken model det skal være? jeg synes anmeldelsen af sony W5500 serien virker som et godt valg, men samtidig står den overfor de også meget roste Panasonic modeller (g10, v10, s10, x10). er der nogle, der kan belyse forskellige fordele og ulemper ved begge mærker? Hvordan er prisen kontra kvaliteten?

jeg håber i kan hjælpe mig i min søgen, om ikke andet så med lidt råd :)

mvh.

carlo
Af BrianH
Har Panasonics LCD modeller fået ros i anmeldelser? Synes ellers kun man hører om deres plasma-modeller
Af Carl Johann Hansen
De fleste anmeldelser af Pana går, som du selv siger, på deres plasma. Men derfor ville jeg nemlig også gerne høre lidt om deres LCD?

Nu har jeg set lidt i butikker og en 37"/40" er faktisk nok nærmere hvad jeg leder efter, de 32" bliver nok lige små igen. Og så er det jo også muligt at komme op i en plasmaskærm