Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af abis
Hej

Jeg har problemer med at lyden på mit tv er forsinket ift. billedet. På nogle kanaler mere end andre (det virker som om det er mest på hd-kanalerne).

Er der nogen der har erfaring med dette problem og evt. har forslag til hvordan det kan udbedres?

Jeg har en yousee-boks (den med harddisk) og et PS8000. Problemet forekommer både når lyden kommer over skærmen og når jeg trækker den via mit anlæg. Tænker på om det kan være noget med mit antennekabel (ca. 20 m)?

På forhånd tak!

- abis
Af abis
Ingen som har forslag til hvordan jeg kan løse problemet?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Jeg har samme opstilling som dig, og samme problemer.
Det eneste du kan gøre, er at skrive til YouSee så de bliver opmærksomme på problemet og forhåbentlig får lavet en programrettelse.

Jeg har kun oplevet det på Tv2 Film HD-kanalen når signalet er DD 5.1.
Af Niller53
Jeg har det samme problem, jeg kommer ud af det ved at gendanne fabrik indstillinger, så holder det en 4 - 5 dage så komme problemet tilbage !! Så får den en tur til osv. Ikke optimalt - men håber en opdatering hjælper...
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Jeg har løst problemet. Du indstiller din YouSee-boks til at outputte 'stereo' i stedet for 'surround'. Så passer lyd og billede sammen. Lyden er i øvrigt stadig i surround, så jeg aner ikke hvad den indstilling skal gøre godt for.