Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jep
Hej

Jeg har et Panasonic TX-P42X10Y og et YouSee fuldpakke abonnement og har i forbindelse med, at Yousee nu sender alle kanaler digitalt gratis lavet en søgning på min indbyggede DVB-C tuner. Søgningen finder rigtig mange kanaler, men der er nogen af de kanaler jeg har analogt, som den ikke finder på DVB-C, som f.eks. TV2 Zulu, TV2 film og Eurosport.

Er der andre der har haft problemer med dette eller har en ide til hvorfor? Jeg kan tilføje at jeg bor i Mårslet uden for Århus og har prøvet at indtaste frekvens (143 Mhz), symbolrate (6875) og netværksnummer (700) manuelt med efterfølgende ny fuld søgning også uden at det hjalp.

På forhånd tak,

Jesper

P.S. Jeg har bemærket at EPG ikke virker på DVB-C (fuldpakke fra Yousee), hvad skyldes det?
Af dkscan
Er antennekablet ført igennem en videomaskine eller lignende inden det når tv'et?
Af jep
dkscan skrev:Er antennekablet ført igennem en videomaskine eller lignende inden det når tv'et?
Ja, det kommer igennem en videomaskine, havde tænkt om det kunne gøre noget, men udelukkede det hurtigt igen da den jo fandt over 100 andre kanaler - burde selvfølgelig have prøvet med kablet direkte i TV'et. Det gør jeg lige når jeg kommer hjem

Tak,

Jesper
Af dkscan
Det er nok videoen, der driller. Den har jo typisk en modulator indbygget, der laver et antennesignal. Hvis den kanal, som videoen bruger, falder sammen med den kanal, som YouSee sender de pågældende digitale kanaler på, så går det galt.
Opsætningen af videoen kan formentlig ændres til at bruge en anden kanal. YouSee plejer at holde en kanal fri netop til dette brug.
Af Divad89
Men hvor indtaster du egentlig netværksnummeret i fjernsynet? For mine forældre har et G10, og da jeg kommer hjem til dem i weekenden ville jeg gerne vide hvor man indtaster netværksnumret, da de ikke har kunne finde det...

På forhånd tak

---
David
Af jep
Det hjalp at sætte antennestikket direkte i fjernsynes uden om videoen, nu fandt den alle kanaler.

Dog virker EPG stadig ikke, men jeg læste et sted at Yousee ikke følger standarden for EPG på DVB-C, er der nogen der kan bekræfte det? Eller spurgt på en anden måde, er der nogen der har EPG til at virke på DVB-C fra Yousee på et Panasonic TX-P42X10Y?
Divad89 skrev:Men hvor indtaster du egentlig netværksnummeret i fjernsynet? For mine forældre har et G10, og da jeg kommer hjem til dem i weekenden ville jeg gerne vide hvor man indtaster netværksnumret, da de ikke har kunne finde det...David
Som jeg husker det kan du indtaste det på det skærmbillede der kommer når man vælger automatisk opdatering - det gav sig selv. Dog ændrede det ikke noget og jeg fik samme resultat ved bare at lade det stå til automatisk.

/Jesper

---
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
For at få EPG på Panasonics TV, skal du vist benytte en lidt alternativ måde når DVB-C aktiveres. Det er vist noget med at sætte landet til "Finland". Prøv at søge lidt på det - det har været diskuteret før, men om det kun var for G10 husker jeg ikke.
Af MichaelF
Jeg har også et Panasonic X10Y, men jeg kan ikke gå over på DVB-C kanalen. SKAL jeg virkelig sætte tv'et til svensk før jeg kan bruge DVB-C tuneren? :(

Jeg sidder og kigger i manualen og der står ikke en dyt om det...
Af Gandhi
Jeg har også et s10e og kan heller ikke få fat på yousees der, min forhandler sagde at man ved land skulle sige Sverige. Hvordan kan man vælge land og det når man har gjort det en gang?
Af Klaus GO
Jeg fik i går aftes mit nye 42X10Y ind af døren og skyndte mig at indstille det. Jeg kan dog kun få analog, samt DVB-T tuneren frem. Er der nogen der ved hvordan jeg får DVB-C søgningen igang?

Jeg har YOUSEE via kabel og ingen boks!
Af MichaelF
Hej Klaus.

Hvis du ikke har prøvet det, så reset dit tv, og sæt landet til sverige. Du kan stadig sætte sproget til dansk efterfølgende :) Bare rolig.

Men jeg satte mit tv til land: svensk. Og nu har jeg alle kanaler digitalt.