Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AJOsss
Faldt over denne side igår da jeg overvejede at købe nyt tv.

Efter at have brugt en 6-7 timer idag på at kigge anmeldelser er valget faldet på Panasonic G10E 42".

Har så lige været nede i elgiganten og kigge og de havde tv'et som demovare stående til 5999 kr sat ned fra 9999 kr(Ja godav, den står til 7659 kr på deres hjemmeside).

Men ved ikke rigtigt om det er smart at købe demovare?

Gad ikke spørge sælgerne (Stoler ikke på hvad de siger).

Så ville gerne vide hvad jeres holdning er til dette?

Skal jeg tage tilbuddet, skal jeg prøve at komme lidt ned i pris, eller skal jeg bare holde mig fra det?

Mvh Michael
Af Vafle
Tjah, kan du få det med fuld garanti som med et nyt, og der ser fint ud, uden ridser og lignende - ja, så ville jeg ikke stå tilbage.
Af AJOsss
Tror ikke på jeg får fuld garanti, men det så ikke ridset ud, lidt støvet måske.
Skal selvfølgelig have dem til at sætte det til, så jeg kan se om der er noget.
Ved bare ikke ret meget om plasmaskærme og om det gør noget den sikkert har stået dag ud og dag ind og bare kørt.
Af Ponduus
Så længe du tjekker for burn-in, så skulle der ikke ske noget ved at den har kørt. Andet end det normale slid der er ved brug.
Af JLA_DK
Et kanont fjernsyn til billig penge!
Hvis der ikke er ridser eller mærker og det ellers ser ud til at fungere så er det et rigtigt godt køb. Men som nævnt så kig efter burn-in (selvom det er svært at få på et G10)...
Mht. garanti så mener jeg at butikken skal give dig garanti selvom det er en demo. Men der plejer at være nogle herinde der er en hel del inde i reglerne, så måske kommer der et svar på det senere...
Af AJOsss
Skal i hvert fald gøre mit bedste for at spotte evt. burn-in :)

Edit:

Skal nok også se hvad de siger med garanti osv.

Takker mage gange for de svar der er kommet indtil videre :)
Af LunD^
Uanset hvordan de prøver at kringle den, så kan de ikke komme uden om købelovens 2 års REKLAMATIONSRET, det er helt sikkert.
Af tarok
Der behøver ikke være noget som helst galt med tv¨et. Elgiganten har ofte den service, at man kan prøve i eget hjem og få det byttet, hvis tv´et ikke svarer til forventningerne. Nogle bliver måske lidt overrasket over størrelsen, når det kommer hjem i stuen og ønsker det byttet.
Når man har denne gode service, ja så vil der uvilkårligt komme til at stå nogle "demo" modeller, som sikkert på denne her måde bliver solgt til billigere penge, men garantimæssigt burde køberen, som også nævnt, ikke være ringere stillet.
Af Mons
LunD^ skrev:Uanset hvordan de prøver at kringle den, så kan de ikke komme uden om købelovens 2 års REKLAMATIONSRET, det er helt sikkert.
HØRT
Du skal på ingen måde lade dem spise dig af med mindre!! I så tilfælde spørg efter butikschefen og mind ham om købeloven.. det plejer at hjælpe..

Fint køb ellers - GO Forest - GO.. :)
Af AJOsss
Mons skrev:
LunD^ skrev:Uanset hvordan de prøver at kringle den, så kan de ikke komme uden om købelovens 2 års REKLAMATIONSRET, det er helt sikkert.
HØRT
Du skal på ingen måde lade dem spise dig af med mindre!! I så tilfælde spørg efter butikschefen og mind ham om købeloven.. det plejer at hjælpe..

Fint køb ellers - GO Forest - GO.. :)
Skulle mene det er Run Forest Run :p

Burde passe fint med størrelsen, har et 40" jvc i forvejen.

Igen vil jeg gerne sige tak for de mange svar :D
Af Mons
Det er da vist også rigtigt.. :D
Af AJOsss
Så har jeg været nede og købe den :D

Kunne ikke få ham ned i pris, men fik en skærmrenser med (Værdi 100kr) Sagde han måtte give mig et eller andet.
Så endnu en gang tak til alle herinde :D