Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa flatpanels.

Jeg var faktisk lige ved at bestille et 50pq6000 mest pga designet :)

Men så fik jeg en mail fra komplett om at de har et PS50B551 til godt 7500.-

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=48 ... =wow390901

Virker det umildbart ik som et OK tilbud, har alt det jeg synes 50pq6000 manglede, full HD og dvb-c tuner.

Nogle der har erfaringer med denne model ? ikke mange søge popups der kommer under det :)
Af AdrN
Jeg følger lige med her! Virker da til at være et knaldgodt tilbud, hvis ellers samsungens panel kan holde til meget gaming på PS3.

Folk må meget gerne give et bud på hvordan PS50B551 står ift. en Pana G10, med særlig fokus på gaming brug ift. fosforslør, retension og burn-in!

Den samme skærm koster 13.999 hos Cinemagic! Er der så tale om en parallelimporteret skærm hos komplett? og hvad har det egentlig at sige hvis det er tilfældet!?

Undskyld til trådstarter hvis du føler jeg stjæler din tråd, men går udfra du også gerne vil have disse oplysninger med! :D
Senest rettet af AdrN 22 sep 2009, 15:38, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Retension vil nok ikke være værre end PQ6000, men det vil næsten med garanti være værre end på G10. Pt er det kun Pioneer der overgår Panasonic på dét punkt.
Af thcleaner
nu har jeg ps50b550
tror ikke der er nogen forskel på de 2

kontrasten og sort nievuet er klart bedere end pq6000
så er genskæret og meget bedre på samsungen pga. bright filter
og hvis man gider kan man hacke samsungen til at afspille mkv 1080p vis usb

fosforslør er der en lille smule af
retension er desvære ikke for godt bedre end de gamle og noget af det samme som pq6000
og burn-in er der ingen af "det skulle officelt fra samsung være slut med"
Af kanonkongendk
Jeg tror jeg vælger et pq6000 , designet er simplehen for lækkert kontra samsungs.

Har desuden fået pq6000 til 6700 incl fragt. så kunne jeg ik lade hver ;)
Af AdrN
Hej Thecleaner,

tak for det meget brugbare svar. Det virker jo til, at det skal være samsungen jeg skal have! Umiddelbart, hvor alvorligt tror du så det ville være, hvis mig og et par kammerater sad og spillede fodbold på PS3 i 5-7 timer mht. retension? Er det så sådan at jeg skal til at bruge diverse rensedvd'er og andet gøgl for at rette op på det, eller drejer det sig blot om at se almindelig TV? Og i såfald hvor lang tid vil du tro det kræver?

Jeg har læst testen herinde af storbroren B850 og den virker jo helt genial. Nogen der ved hvor forskellene på B850 og B551 ligger?

Meget spændende tilbud på den B551 må man sige, hvis folk kan svare på om det er parallelimport og hvilke bekymringer jeg skal gøre mig omkring dette så må de meget gerne kommentere på det også!

Jeg kan se på kompletts hjemmeside at de skriver at producenten giver en 24 måneders garanti, nogen ide om hvad den garanti dækker over?
Af kanonkongendk
Husk på det tilbud på Samsung tv er betinget af du kan afhente på Vesterport. INGEN levering.
Og ja det er parallelimport, men prisen er stadig god.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
B850 deler, så vidt vides, kun panel med B650, så du kan ikke sammenlige den med B551.

7 timers spil vil med garanti blive et problem, hvis dele af skærmbilledet altid er det samme. Det vil føre til burn-in og ikke kun retention hvis du gentager det for hyppigt.
Senest rettet af Torben Rasmussen 22 sep 2009, 18:26, rettet i alt 1 gang.
Af AdrN
Åhhh. Det var dog lige godt satans! :(

Jeg bor i Århus, så det er jo noget forbandet rod at den skal afhentes! :( Kan dog muligvis få det hentet af en kammerat, hvor meget mon det koster at få det sendt til København i såfald? :/
Af kanonkongendk
fra 500.- tror jeg fragten ligger på. Det ikke så galt.
Af AdrN
Ja 500 er ikke så galt, og har måske tilmed fundet mig en bekendt der kan have det med.

Men...

Mangler fortsat svar på nogle af mine spørgsmål, bla. hvordan en 551 står i forhold til 850, som er blevet testet herinde på siden.

Desuden vil jeg gerne høre om der skulle være problemer med TV'et generelt ift. støj og en DVB-C tuner der ikke virker med YouSee? Som jeg har kunnet læse mig til at andre samsung modeller har problemer med.

Jeg står og skal have det bestilt i løbet af i morgen, så et hurtigt svar ville blive meget værdsat.

Og på forhånd mange tak, jeg kan ikke blive ved med at rose det her forum og dets brugere nok. Det er en fornøjelse at der er hjælp at hente, for sådan en grønskolling som migselv! :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har jo svaret dig at de to ikke kan sammenlignes. B850 og B650 er ens, men også bedre end B551.
Af AdrN
Det er jeg skam med på yakken, men jeg er mere ude efter at høre hvad forskellene er og hvad jeg kan forvente. Det er naturligvis ærgeligt at høre, at det ikke er det samme panel som Rasmus roser så meget i testen - men bortset fra det er svaret jo ikke særlig fyldestgørende.

I virkeligheden kan der jo stadig være et rigtig godt panel i 551, der måske kan stå mål med Panas G10?

Desuden spurgte jeg også ind til DVB-C tuneren ved brug af YouSee og støj, som jo vist er et problem på andre samsung modeller.