Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Random_Hero
Super relevant tråd. står nemli selv i samme båd!

Så søger lige et råd her. Har kæmpe vinduer, som kommer til at stå ind i skærmen, og fjernsyns (enten 42G10 eller 40W5500) vil KUN blive forbundet med en HTPC.
Hvad ville man så vælge?
Af xcardman
Random_Hero skrev:Super relevant tråd. står nemli selv i samme båd!

Så søger lige et råd her. Har kæmpe vinduer, som kommer til at stå ind i skærmen, og fjernsyns (enten 42G10 eller 40W5500) vil KUN blive forbundet med en HTPC.
Hvad ville man så vælge?
der skifter jeg så lidt holdning. Hvis du ingen mulighed har for et gardin så solen ikke står lige ind på skærmen og du skal bruge en htpc til at sufte og læse tekster og andet. Samt skærmen skal står på skrivebordet mange timer adgang. så hedder den w5500.
Men du laver stadig et kompromi med billedekvaliteten.

har mulighed for at solen ikke står lige ind på skærmen og du bruger kun din htpc til film og tv.
så havde jeg valgt en g10 med det samme.

Men du undgår ikke genskin på en w5500 og jeg kunne ikke leve med et se tv i et helt oplyst lokale. Men der er vi så forskellig. Men det går udover billedekvaliteten om det så er lcd eller plasma.
Af Random_Hero
Har et hvidt gardin, som trækkes for, men der kommer stadig en del sol ind.

Jeg skal ikke arbejde på skærmen, men kun vise film ect.
Af Letten
Antirefleks behandlingen på W5500 er mere effektiv end på G10.

Tag du ud og se på W5500 og bed om at få fjernbetjeningen og der skal du vælge "Theater" (orange knap). Så for du et billede der er optimeret til se film i mørk eller svag belysning, 100Hz er slået fra, brigthness skruet ned, colour sat til Varm 2 osv..

Scaleren i er iøvrigt W5500 ret god, det er ikke uden grund den får topkarakterer mange steder.