Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har tænkt mig at købe et Samsung LED-tv. Jeg vælger 40 tommer, 8000 eller 8050 (Det er vidst bare et spørgsmål om farven? + Samsung USB Dongle.

Som jeg har læst flere gange, er lyden meget dårlig, og derfor vil jeg også ud og investere i et godt lydsystem.

Indtil videre står valget mellem to løsninger.

A) Jeg køber samsungs hjemmebiograf HT-BD1250r med tilhørende trådløse adaptor SWA-4000. Jeg har læst flere gode anmeldelser om systemet, og gider ikke have ledninger over det hele. Det er i øvrigt vigtigt at højtalerne kan sidde på væggen. Dog virker denne løsning som et "overkill", da jeg også har en playstation 3 og derfor ikke har brug for endnu en Blu-ray afspiller.

B) Jeg køber samsungs nye Sound Bar HT-BD8200. Jeg har dog ikke læst nogle overbevisende anmeldelser om denne, og prisen er indtil videre alt for dyr synes jeg.

Jeg vil sætte pris på, hvis der er nogen, der vil kommentere de to løsninger jeg er kommet frem til. Er der evt. en bedre løsning, som jeg har overset?

Mvh - Anders
Af IcEKinG1337
Hej Anders,

Nu har jeg både hørt og set begge lydenheder du omtaler, og jeg er absolut til HTBD1250, men som du selv siger har du en BD-afspiller.

Jeg må indrømme at jeg ville gå en helt anden vej.

BOSE !! har lavet et "nyt" system der lige er kommet i handlen, og drejer det som om "design" og LYD, så er dette et af mine absolutte fortrukne anlæg. Det hedder Cinemate. og ligger til omkring 5k i butikkeerne.

Jeg vil forslå dig at tag ud og høre dette system. det er en aktiv sub, med 2 meget SMÅ cubes. virkeligt flot også i SORT.

Håber det hjalp dig lidt.

//IcE
Af ABoehm
Hej IcE

Tak for dit indlæg. Jeg vil straks se nærmere på Cinemate :)
Af Mons
Det er ikke sådan at, du i forvejen har et stereoanlæg med fx en AUX-indgang du kunne koble det til?
I så fald skal du jo bare investere en hund eller to i et phono-signalkabel mellem skærm og forstærker!

Men køb et der er skærmet - og glem alt om de "lakridssnører" der følger med når man køber anlæg - de er ikke skærmet og derfor meget mere modtagelige overfor interferens, hvilket giver støj på forbindelsen og dermed dårligere lydkvalitet! ;)