Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej...

Jeg er lige flyttet ind i en ny lejlighed hvilket giver mulighed for et bedre og større fladskærm. Men da jeg ikke har så meget forstand på fladskærme håber jeg på i kan hjælpe mig lidt.

Jeg kommer til at side en 3 meter fra TV'et
Jeg har en Playstation 3 som jeg bruger meget
Ser meget film

Har læst nogle test her fra siden, Pioneer PDP LX5090H og Panasonic TX-P50V10 har fået rigtige gode anmeldelser og bliver også anbefalet.

Men nu kommer det store spørgsmål:

Kan det betale sig at gi 3500 mere for Pioneer PDP LX5090H?

Eller kan det ikke betale sig at bruge så mange penge på et af disse TV?

Håber i kan hjælpe mig...
Af Ponduus
For at Pioneer kommer til sin ret skal den have en professionel kalibrering og den koster 2800,-. En V10 har en THX profil som er så godt som en professionel kalibrering. Dog levere LX5090H stadig et bedre billede. Om end vi snakker marginaler.

Jeg ville personligt købe en V10 og så finde andet sjov at brænde de sidste 3500,- af på. I mine øjne er Pioneer det ultimative, men vi snakker små forskelle.
Af xcardman
Det er kommer meget an på hvad man vægter.

den får du ikke mig og Yakken til at hoppe på :)

Men rigtig en 5090H er bedst efter 3500 kr. Men vil stadig holde på pio uden 3500 kr.

Ja har set flere film på en v10 med THX profil.
Af andy83
Hey... hvis du alligevel har kr til det ville jeg også vælge pioneer... Det havde jeg ikke, så har selv lige fået v10 50" idag og må sige at den står fantastisk. Har lige haft den samme skærm i 42", og 50" udgaven står en del pænere synes jeg. Selv på almindelige dvd film viser den et rigtigflot billed. Så alt efter pengepungens størelse, er v10 et rigtigt godt valg...
Af lokolaks
Tak for svarerne..

Tror mit valg er faldet på V10 alle siger at den står rigtig godt og så gør det jo heller ikke noget den er lidt billigere :D