Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kuli
Hejsa,

Jeg har netop købt et Panasonic TXP42G10E (for 7500 kr i Bilka). Min antenneforening (Parknet) udsender et par ukrypterede HDTV-kanaler på DVB-C, men ak - jeg kan ikke få dem frem. Hjælp!

For overhovedet at få DVB-C-kanaler, har jeg valgt Svensk som sprog til at starte med. Og jeg kan da også se en masse SD DVB-C-kanaler, men når jeg forsøger at se HD-kanalerne, er der bare sort skærm med teksten "Intet billede".

DVB-C-tuneren har altså fundet HD-kanalerne med signalkvalitet og -styrke 10 ud af 10. Og jeg kan se - ved at trykke på i-knappen - at kanalen angiveligt har Dolby D-lyd og multichannel-lyd. Men jeg kan altså hverken få lyd eller billede frem.

I brugervejledningen står der, at der burde være et menupunkt, der hedder "Tilføj HD-kanaler" under indstillinger/DVB-C (eller DVB-T) indstillingsmenuen. Men dette menupunkt findes ikke hos mig.

Min undskyldning for at købe fjernsynet var netop, at det understøttede DVB-C med MPEG4. Hvilket Bilka da også skriver, at det gør.

Rimeligt træls. Noget forslag?

Med de venligste hilsen
Henrik
Af monsterslam
Ved ikke om du bare har skrevet forkert men det er land der skal stå på Sverige. På min x10 kan jeg på fjernbetjeningen trykke på tv og der kan man vælge mellem analog dvb-c og dvb-t. Hvis du vælger dvb-c der kan du når du går ind i indstillinger komme ind i dvb-c menuen.

Håber det var til lidt hjælp.
Af Kuli
Ja, jeg har valgt Sverige, og jeg kan sagtens komme ind i DVB-C-menuen. Problemet er, at jeg ikke kan se DVB-C MPEG4 (HDTV).

Er der nogen med Pana G10 der kan modtage HDTV over DVB-C? Uden kort?

Jeg tror efterhånden ikke, at tv'et understøtter DVB-C/MPEG4-kombinationen...

- Henrik
Af badones
Det du skal er:
1. slå over på DVB-T og lav en kanal søgning.
2. Tryk "exit" og drop kanalsøgningen.
3. Tryk menu og under DVB-t indstillingsmenu skal der være et punkt der hedder "tilføj DVB-C kanaler.
4. Tryk på tv og vælg DVB-C og nu burde du kunne indstille dine hd kanaler mm.

Ps: Dette er som jeg mener at kunne huske det skal gøres.
(arb. med salg af pana skærme)

Hvis det ikke virker, så skriv til mig
eller giv Panasonic et ring.
Af Tom-H
badones skrev:Det du skal er:
1. slå over på DVB-T og lav en kanal søgning.
2. Tryk "exit" og drop kanalsøgningen.
3. Tryk menu og under DVB-t indstillingsmenu skal der være et punkt der hedder "tilføj DVB-C kanaler.
4. Tryk på tv og vælg DVB-C og nu burde du kunne indstille dine hd kanaler mm.

Ps: Dette er som jeg mener at kunne huske det skal gøres.
(arb. med salg af pana skærme)

Hvis det ikke virker, så skriv til mig
eller giv Panasonic et ring.
Yeps det var også sådan jeg gjorde med min, jeg har dog model TX-P42GA11, og HD TV virker fint på DVB-C, jeg kan ihvertfald fint se MTV-HD kanalen.
Af Kuli
Tak for svarene. Men det virker desværre stadig ikke.

Jeg kan sagtens få tv'et til at finde DVB-C HDTV-kanalerne, det vil bare ikke vise dem. Som om at MPEG4-dekoderen ikke virker.

Eller også er det min antenneforening, der sender MPEG4 ud i et format, som tv'et ikke kan genkende. Men andre i antenneforeningen kan jo godt se HDTV på DVB-C, så det er sgu lidt underligt. Og surt...

Mvh
Henrik
Af Kuli
Update: Det var min antenneforening, der havde fucket up. Nu har jeg intet at brokke mig over ang. Panasonic G10 - det skulle da lige være den svage (men alligevel lidt irriterende) summen fra blæserne.

- Henrik
Af Tom-H
Ang. de der HD kanaler du snakker om, så er de fleste HD kanaler betalings kanaler er de ikke ?

Feks Eurosport HD, og kanal 5 HD, de er begge nogen der koster ekstra for at modtage og ikke gratis som de andre.

Den eneste som jeg har kunne modtage er den der MTV-HD som godt nok ikke virkede i går da jeg tjekkede, der var bare sort skærm, der havde ellers været billed på de foregående dage.
Af Kuli
Jeg har Antenneforeningen Danmark / Parknet som tv-leverandør, de sender et par kanaler i HD. Og så slipper jeg for YouSee!

Se http://parknet.dk/tv/hdtv.htm
Brugeravatar
Af Fibber35
Hov hvad er nu det med støj fra blæserne. Jeg går og overvejer at anskaffe en G10.
Men kan ikke se at Rasmus i sin test har nævnt støj problemer. Er der andre ejer af G10 som også oplever støj fra blæser eller andre gener??