Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
Havde tidligere en px80 der var det tydeligt. Synes ikke rigtig jeg har set det på min pioneer.

det burde alså ikke være voldsomt på en v10, men så meget har jeg heller ikke set det.

afstanden til ens tv har noget og sige. Men synes ikke rigtig man kan sammeligne det med 720 eller 1080P

Ja en 5090H er bedre, men hvis du kun stifter pågrund af det og du ser det fra 10 cm. Så er nok lige i overkanten.

Men jeg købte godt selv et pioneer, da jeg vidste på forhånden af på alle områder hvor jeg var utilfreds med en px80 var en pioneer næsten perfekt.
det har så holdt stik, ikke en eneste gang har siddet og tænkt hvad er nu det. Siden maj 2009
Af RogueAgent
xcardman skrev:afstanden til ens tv har noget og sige. Men synes ikke rigtig man kan sammeligne det med 720 eller 1080P
Det jeg mente var, at jeg oplever at en del fravælger tv der ikke er FullHD, på trods af at de ikke vil kunne se forskellen på den afstand hvor de rent faktisk ser på apparatet fra - det virker som om det er det samme der er ved at ske her - altså at OP overvejer at skifte tv'et ud, fordi dithering er synligt på en afstand hvor det ikke er normalt at se på apparatet i dagligt brug.
Af xcardman
RogueAgent

dithering samt sort shadow detail dynamisk kontrast 50 tommer er ting som var årsag til jeg skiftede til en pioneer.
de samme ting så jeg på en G10 og var ikke tilfreds men bedre end px80.
netop nogle ting jeg ikke kunne leve med, så var en pioneer en klar vinder for mig.
absolut ikke Full HD.

disse kunne jeg netop se fra sidde afstand til en 42 tommer. cirka 2.5-3 meter fra

Men du kan godt se jeg havde flere ting til at begrunde et skifte end kun dithering.
Af Ney
Som en V10 ejer blev jeg også lidt overrasket første gang jeg så effekten, men i THX mode er et på min skærm KUN synligt på under 1meters afstand. Og med 50" kan man jo knap nok se hele skærmen på den afstand :) På bare 2meters afstand syntes jeg effekten er helt forsvundet. HVis man vil have det ypperste kan jeg godt forstå man er lidt irriteret, men til prisen syntes jeg stadig V10 er et fantastisk køb.
Af RogueAgent
xcardman skrev:RogueAgent

dithering samt sort shadow detail dynamisk kontrast 50 tommer er ting som var årsag til jeg skiftede til en pioneer.
de samme ting så jeg på en G10 og var ikke tilfreds men bedre end px80.
netop nogle ting jeg ikke kunne leve med, så var en pioneer en klar vinder for mig.
absolut ikke Full HD.

disse kunne jeg netop se fra sidde afstand til en 42 tommer. cirka 2.5-3 meter fra

Men du kan godt se jeg havde flere ting til at begrunde et skifte end kun dithering.
Nu var det jo heller ikke lige dine grunde til at købe Pioneer jeg kommenterede på, men OP's grunde til evt. at fravælge V10. ;;)
Af xcardman
Ja men det kommer vil ud på et. Hvis man tilfreds med alt andet end lige dithering. Synes jeg netop heller ikke der er en grund til at skifte et pio

Men netop de ting jeg skriver er bedre på et pioneer tv. Jeg havde da skiftet hvis jeg heller ikke var helt tilfreds med de ting.
Men kun dithering er lidt hysterisk som Yakken også skriver
Senest rettet af xcardman 21 sep 2009, 13:08, rettet i alt 1 gang.
Af RogueAgent
xcardman skrev:Ja men det kommer vil ud på et. Hvis man tilfreds med alt andet end lige dithering. Synes jeg netop heller ikke der er en grund til at skifte et pio
Undskyld, men hvem snakker om at skifte et pio..? ;;)
Af xcardman
RogueAgent skrev:
xcardman skrev:Ja men det kommer vil ud på et. Hvis man tilfreds med alt andet end lige dithering. Synes jeg netop heller ikke der er en grund til at skifte et pio
Yakken...

Syns bare der er foreholdsvis meget dithering på v10 modellen. godt nok ser man det kun hvis man står 10 cm fra skærmen, men sidder faktisk og overvejer at aflevere det tilbage og købe et andet i stedet. Måske er det bare mig der har stirret migblind på lige dette punkt?? der er vel i samme grad på alle v10 modellerne....

Er lx5090h de 5000 kr mere værd??? (efter din mening? sidder 3,5 m fra skærmen)

skrevet af trådstarter andy 83
Af RogueAgent
xcardman skrev:
RogueAgent skrev:
Yakken...

Syns bare der er foreholdsvis meget dithering på v10 modellen. godt nok ser man det kun hvis man står 10 cm fra skærmen, men sidder faktisk og overvejer at aflevere det tilbage og købe et andet i stedet. Måske er det bare mig der har stirret migblind på lige dette punkt?? der er vel i samme grad på alle v10 modellerne....

skrevet af trådstarter andy 83
Nu er jeg først forvirret...

Yakken taler om at han personligt har valgt et 5090 fordi han synes det er merprisen værd ift et V10 - han siger for det første ikke noget om at forskellen alene skulle være i mængden af dithering, for det andet taler han jo så heller ikke om at skifte det ud igen..??
Af xcardman

vil man måske så ikke skifte. ellers forstå jeg ikke dansk.
men det er jo kun et måske og vi svare på om han skal eller ej

Det er netop det både Yakken og jeg skriver om.

At hvis det kun er dithering andy 83 er utilfreds med, Mener vi begge det er en for lille grund til at skifte.
Hvis man ellers er tilfreds med alt andet.
så skriver jeg bare de grunde som også kan være en grund til at skifte.
Af RogueAgent
xcardman skrev:Er lx5090h de 5000 kr mere værd??? (efter din mening? sidder 3,5 m fra skærmen)

vil man måske så ikke skifte. ellers forstå jeg ikke dansk.
men det er jo kun et måske og vi svare på om han skal eller ej

Det er netop det både Yakken og jeg skriver om.

At hvis det kun er dithering andy 83 er utilfreds med, Mener vi begge det er en for lille grund til at skifte.
Hvis man ellers er tilfreds med alt andet.
så skriver jeg bare de grunde som også kan være en grund til at skifte.
Jeg tror vi snakker lidt forbi hinanden, men grundlæggende er enige - lad det ligge. :)
Af xcardman
Jeg tror også vi er enige

Men der er en grund til et pio stadig er reference tv i 2009. både her og alle andre forum.

om det er så er mere prisen værd er op til en selv.
Det synes jeg så det er. Men hvis man er fuldt ud tilfreds med v10 og har den i stuen og kun et lille problem er der måske ikke grund at skifte.

Problemet er bare at det kan bliver et meget stort problem når man først har set det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg mener at man sagtens kan affinde sig med det. De pixelfejl jeg havde på mit forrige Pio-TV kunne jeg sagtens overse, selvom der var en del af dem. Det skyldes jo netop at en pixel er så forsvindende lille i normal siddeafstand.
Af Ney
Jeg vil lige ytre mig i en gang til. Syntes nemlig at folk glemmer at nævne at Pioneeren bør kailbreres før den kan udnævnes til reference tv. Derudover kommer at pioneer ikke har dvb-c tuner. Så for rigtig mange er prisforskellen ikke kun 5000 men også 2-3k tilkalibrering + lidt til en tuner box.

Jeg er personligt ritgig tilfreds med at kunne få en Oppo BD831 og vogels vægophæng for prisforskellen mellem en V10 og en pioneer.

Ville jeg gerne have en pioneer? Ja! Har jeg lyst til at spendere omkring 8-9k extra i forhold til en thx indstillet v10? nej.