Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har læst på dette forum at w5500 ikke klarer SD signaler så godt som f.eks. Pana G10. Gælder det kun for analog SD, eller har det også problemer med digital SD?
Kommer nok til at se en del sport i digital SD, og vil nødigt sidde og føle mig skuffet når jeg skal nyde en god football kamp. Kommer ikke til at bruge analog tuning overhovedet.
Af xcardman
Du vil få svar i øst og vest

Det bedste du kan gøre. Tage en dvd under armen og går i et sony og panasonic center. lade være med fona og andre steder
se hvilket billede du synes er bedst.

selvom de tv sikkert ikke er helt indstillet ordenligt vil det hurtig kunne en give en fornemmelse.

lade være med et kigge på et HD signal og husk en lcd står meget skarp i masse lys. Det vil ændre sig når du kommer hjem.

en G10 minder mere om et crt tv end et lcd tv, ved SD materiale.
Af therunemeister
Ok, jeg har også været ude at kigge, men det er ikke alle steder de gør brug af DVB tuneren hvilket er det som jeg gerne vil se. Så vidt jeg har forstået er upscaling fra HDMI kilder rigtigt godt, så en DVD dur nok ikke til at teste det.
Spørgsmålet er så også om det er småting vi snakker, eller om signalet simpelthen ikke er til at ser på når man kigger på DVB SD materiale.
Af xcardman
Jeg har både en af verdens bedste tv og en af de bedste dvdafspiller
Men nej dvb-t eller dvd bliver ikke HD af den grund.Fordi man bruger hdmi.
En film fra dr1 eller tv2 som er sendt er i det rigtig format, ligner på dvd på på min skærm. Der er stort set ikke forskel. Kun fordi biraten er lidt mindre på tv er den lidt dårligere end dvd. Samt ingen 5.1 lyd
en plasma skærm

Netop en dvd som du kender hvor du kender billede fra dit crt tv eller andet tv. Er den bedst metode og finde ud af det på.
Herinde vil de fleste nok sige en g10 er bedst til SD. både analog og digital.
Senest rettet af xcardman 21 sep 2009, 14:56, rettet i alt 1 gang.
Af BrianH
therunemeister skrev:Ok, jeg har også været ude at kigge, men det er ikke alle steder de gør brug af DVB tuneren hvilket er det som jeg gerne vil se. Så vidt jeg har forstået er upscaling fra HDMI kilder rigtigt godt, så en DVD dur nok ikke til at teste det.
Spørgsmålet er så også om det er småting vi snakker, eller om signalet simpelthen ikke er til at ser på når man kigger på DVB SD materiale.

Du får købe det på nettet et sted, hvor der ikke betales ekstra for porto. Så kan du prøve det i 14 dage og returnere det og få pengene igen...
Af BrianH
xcardman skrev:Jeg har både en af verdens bedste tv og en af de bedste dvdafspiller
Nu har du i månedvis i alle tråde du har deltaget i, fortalt at du har verdens bedste tv (og hvad det har kostet). Hvor længe bliver det ved...? ;)
Af xcardman
BrianH skrev:
xcardman skrev:Jeg har både en af verdens bedste tv og en af de bedste dvdafspiller
Nu har du i månedvis i alle tråde du har deltaget i, fortalt at du har verdens bedste tv (og hvad det har kostet). Hvor længe bliver det ved...? ;)
for at forklar upscaling af HDMI kilder ikke hjælper uden en rigtig god dvdafspiller eller eksten scaler og ikke kun HDMI

du kan jo også være ligeglad og jeg bliver nødt til forklar ud fra det tv jeg nu en gang har.

har du set at jeg skriver alle skal have en. for det skal alle bestemt ikke.

Men hvis jeg havde en sony w5500 er noget af bedst man kan få til SD materiale. Ja så var alting vil godt