Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eXeel
Nu jeg investerer i et TV, ønsker jeg ikke det skal være middelmådigt.
Jge har egentlig været fast besluttet på et X10 længe, men så gik det op for mig, at kun fra G10 forefindes der Full HD...

Er dette de 2.500 kr mere værd? Sammen med de små andre forbedringer G10eren har? Jeg kommer ikke til at se spandevis af blu rays, men måske det kommer om 4-5 år?
Vil det have indflydelse på det digitale TV, jeg modtager fra Yousee fra denne uge af?

Blev helt i tvivl, da jeg så opløsningen var det dobbelte på G10eren.
Af RogueAgent
Er det 42 eller 50 tommer du har kig på..? Der er mange meninger om hvor vigtigt FullHD er, men helt grundlæggende, så er det mindre vigtigt jo længere du sidder fra skærmen og jo mindre den er.

En tommelfingerregel er at du skal sidde ca. 2 meter fra en 42" skærm eller tættere og ca. 2½-3 meter eller tættere på en 50" før FullHD giver en reel synlig forskel fra HD Ready i den virkelige verden.

Når det er sagt, så HAR G10 et bedre billede end X10, også når man ser bort fra opløsningen - men om det er de ekstra penge værd kan kun du selv afgøre ved at se dem ved siden af hinanden...
Af eXeel
42 tommer :) Tror afstanden bliver 3 meter i gns.
Kender ingen butikker nær Vejle, hvor man kan se forskellen desværre.
Af nasmar
Jeg har selv lige købt en X10Y, og var også selv i tvivl om G10 var de 2.500 kr. mere værd - og det synes jeg faktisk ikke at den er - jovist den har nogen fordele, men det er alligevel en pæn slant penge ekstra - som jeg har tænkt mig at købe en ps3 for :)

Og bluray kværner den altså ganske pænt, så ingen grund til bekymringer der!
Af eXeel
Fedt, tak for de svar :) Måske pengene så spares og om 4-5 år når der er sket lidt mere, kan den skiftes ud.
Af Fing
Der er jo også S10 som er billigere end G10, men har full HD i modsætning til X10.
Om det er pengene værd kan du vel bedst selv afgøre.
Jeg har selv et x10 og er godt tilfreds med det.
Jeg købte det dog da G10 stadigt led under fejlen ved Blu-ray. Havde den ikke haft den havde jeg nok købt et G10.
Men jeg ville ikke købe TV nu med henblik på hvad du tror du får brug for om 4-5 år.
Jeg valgte et lidt billigere TV, da jeg så ikke vil have så stort et værditab når jeg udskifter til OLED om måske 4-5 år.
Af xcardman
glem alt om OLED i 42-50 tommer og til 5000-7000 kr om 4-5 år.
Inden de kommer derned er dit tv sikkert gået i stykker.
Af Fing
Jamen jeg regner bestemt ikke med at købe et OLED til 5-7000 kr.

Jeg regner med at OLED kommer frem om et par år i ordentlige størrelser, men meget dyre. Om 4-5 år tror jeg på at man vil kunne få et OLED til stuen for 20.000 og så bliver min X10 skiftet ud.