Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg står og skal til at investere i et nyt fladskærm - siden mit nuværende er gået godt og grundigt i stykker. Det tænder af sig selv på alle mulige tidspunkter og det skruer op og ned for lyden ligeledes. I stedet for at få et 3 år gammelt fladskærms TV, har jeg valgt at ville investere i et nyt.

Budgettet ligger på godt 6000 kr.

Jeg har prøvet at kigge lidt rundt her på siden, og læst de forskellige anbefalinger - men synes at prisen er lidt høj.
Jeg ved man må ofre sig, men har sgu't ik råd til mere.

Udover dette, så skal TV'et være fra 37" og op til 42" helst, og skal bruges i en TV stue, til visning af film og des mere.
Det gør ikke noget at det er plasma og LCD selvfølgelig.

En af dem jeg b.la. har kigget på er det følgende - Panasonic TX-42PX10Y

Var dette en mulighed?

Håber I kan hjælpe.

På forhånd tak

Mvh
Kristoffer
KongBlom skrev:Hej,

Jeg står og skal til at investere i et nyt fladskærm - siden mit nuværende er gået godt og grundigt i stykker. Det tænder af sig selv på alle mulige tidspunkter og det skruer op og ned for lyden ligeledes. I stedet for at få et 3 år gammelt fladskærms TV, har jeg valgt at ville investere i et nyt.

Budgettet ligger på godt 6000 kr.

Jeg har prøvet at kigge lidt rundt her på siden, og læst de forskellige anbefalinger - men synes at prisen er lidt høj.
Jeg ved man må ofre sig, men har sgu't ik råd til mere.

Udover dette, så skal TV'et være fra 37" og op til 42" helst, og skal bruges i en TV stue, til visning af film og des mere.
Det gør ikke noget at det er plasma og LCD selvfølgelig.

En af dem jeg b.la. har kigget på er det følgende - Panasonic TX-42PX10Y

Var dette en mulighed?

Håber I kan hjælpe.

På forhånd tak

Mvh
Kristoffer
Synes det lyder som et godt valg,det tror jeg ikke du bliver ked af..... :)
Af KongBlom
Nej, det er også det jeg har hørt ude i byen. Det virker i hvert fald som et godt bud.

Findes der andre alternativer?
Af hdmi
KongBlom skrev:Nej, det er også det jeg har hørt ude i byen. Det virker i hvert fald som et godt bud.

Findes der andre alternativer?
Ikke til den pris ....jeg ville ikke betænke mig....redaktionen har lavet nogen anbefalinger...gå ind og kig på dem--
Af KongBlom
Okay, tusind tak.
Jeg kigger lige lidt på de anmeldelser, også vender jeg tilbage.

Tak for hjælpen indtil videre :)
Af KongBlom
Har fået kigget lidt rundt, nu engang.
Og plasma sluger jo en pæn mængde strøm, både når det står på standby og især når TV'et er i brug. Men det er jo nok en ting man må ofre.

Findes der en equivalent til det Panasonic, som jeg skrev om længere oppe i mit indlæg?

Er der et som kan anbefales til 5000-6000 kr., i enten 37" eller 42"?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I standby bruger de to teknologier det samme. Skærmen er jo ikke tændt.
Af Ponduus
Og under brug bruger plasma kun en smule mere end LCD-tv. Du skal have et LED/LCD hvis du virkelig vil se en forskel.
Af KongBlom
yakken skrev:I standby bruger de to teknologier det samme. Skærmen er jo ikke tændt.
True dat... Dog under specifikationerne står der 0,7 watt - hvor et LCD generelt ligger på hvad 0,2 - 0,4 watt. Men det er jo alligevel så minimalt.

Well Ponduus, jeg tænker ik så meget på selve miljøet. Det er mere forbruget generelt når skærmen er tændt og de watt bliver fyret af.
Men ligemeget hvad, så må man jo ofre sig en gang imellem.

Mit valg falder i hvert fald på det plasma fra Panasonic. Virker som et rigtigt godt fund og køb for pengene.

Tak for hjælpen indtil videre i hvert fald!