Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bronzesmeden
Hej Flatpanels.

Jeg er den lykkelige ejer af et Panasonic TH-42PX80, som jeg er meget glad for. Nu har jeg så fået parabol igennem Viasat, og syntes ikke længere det er så godt. Hvis jeg sammenligner billedkvaliteten på parabolen, med den indbygget tuner, er det noget ringere. Syntes billedet på parabolen er meget dårligt. Er det bare sådan, eller har jeg gjort noget forkert måske???
På forhånd tak for svarene
Af BrianH
bronzesmeden skrev:Hej Flatpanels.

Jeg er den lykkelige ejer af et Panasonic TH-42PX80, som jeg er meget glad for. Nu har jeg så fået parabol igennem Viasat, og syntes ikke længere det er så godt. Hvis jeg sammenligner billedkvaliteten på parabolen, med den indbygget tuner, er det noget ringere. Syntes billedet på parabolen er meget dårligt. Er det bare sådan, eller har jeg gjort noget forkert måske???
På forhånd tak for svarene

Hvad mener du med at du sammenligner med den indbyggede tuner? Det hele kommer vel fra parfabolen nu - eller hvad? (jeg har ikke satellit-tv, så har ikke forstand på det)

Men uanset hvad, så bør signalet fra viasat være i orden, så der er nok noget galt. Det kunne være forbindelsen fra antennen gennem forstærker og diverse samlinger, slutdåser og hvad ved jeg.
Af bronzesmeden
Den har en indbygget MPEG2 tuner, som jeg kan se Dr1, DR2 og Tv2 på. Når jeg ser det der, er kvaliteten super, men når jeg ser de pågældende kanaler gennem parabolen er det meget firkantet, og det er TV3 og alle de andre kanaler også