Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stroem
Hej. Jeg er en af de mange der sikkert har bøvlet lidt med opsætning af det digitale signal I går brugte jeg denne fremgangsmåde på mit samsung b535: Ind i menuen, tryk kabeltv, indstil mit områdenr,00101, derefter tryk på digitale og analoge signaler ved autoscan. Så langt så godt. Indlæste mange kanaler, men men tv3 samt sverige i og 2 viser intet signal :s Kontaktede yousee i dag, og får at vide at jeg skal anskaffe mig et dobbelt tandet(lød sådan) antennestik som jeg ku få hos fona. Det samme sku være tilfældet med bla Discovery.Støj eller hva.? Han vidste præcis hvad problemet var. Så tænker jeg...Har andre samme problem, har jeg gjort noget forkert og hva f... er det for et antennestik han fabler om? Håber nogen kan biidrage med lidt info. Tak O_O
Af dkscan
Ja velkendt problem. Du bliver forstyrret af det analoge tv-signal fra Hove-masten. Gode antennekabler og skærmede stik er løsningen.
Af stroem
Åh tak. Det er nok det han har sagt, dobbeltskærmet. Undrer mig bare over at der ikke har været tale om den problemetik.......Ellers en helt ny stikdåse, da jeg havde tekniker ude og montere nyt da jeg sku ha trådløst bredbånd. Synes også der er flere der har nævnt at de har skiftet landekode til ex sverige, men det var ikke nødvendigt hos mig.? Synes også at mit billede stod lidt mere grynet på et tidspunkt? Nu er det fint.
Skal vel søge på både analoge og digitale kanaler ikke? Der var også en mulighed der hed kun digitale kanaler? På forhånd tak for svar O-O
Af Tom-H
Jeg vil også gerne vide om man skal søge både digitalt og analog på samsung, skal nemlig hjem og hjælpe de gamle med deres samsung tv. Min far prøvede selv forleden men sagde der ikke kom ret mange frem, og dem der kom var TV1000 og andre af dem der kræver abbonement så der stod bare krypteret kanal eller noget på dem. Men alle de andre som vi har i fuld pakken, dem skal han jo kunne søge ind.

Synes godt nok deres samsung tv er besværligt at hitte ud af, og kigger man i manualen er alting virklig dårlig forklaret. Heldigvis kan jeg nok hitte ud af det meste, men kunne forestille mig alm. folk som ikke er så meget inde i den slags ville få problemer.
Af stroem
ja nu har jeg lige et? mere.....Har ikke fået købt det føromtalte stik, men nu har jeg et andet problem. Mit digitale signal på tv2 hakker hele tiden, uanset udsendelse. Desuden er der næsten konstant undertekster på som jeg ikke kan få væk.? Gode råd eller er det også pga den Hove- mast og derved vil blive ok om jeg monterer skærmet stik? Må se min tv2 samt tv3, sverige 1 og 2 på de analoge kanaler. :(