Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu har jeg efter længere tids overvejelse endelige fået købt mig en fladskærm.

Det faldt på Sony kdl-40w5500, dels fordi jeg er Sony fan, men da jeg fik den hjem i stuen blev jeg slemt skuffet over hvor "grumset", selvom det er digital modtagelse (YouSee), billedet er, samt at der er en del blacklight bleeding.

Jeg må nok erkende at jeg nok ikke får købt en fladskærm foreløbig, da de ikke kan leve op til mine forventninger.

Tak for et rigtig godt forum :)
Af TvHomer
Få den byttet til et plasma.

Kan anbefale panasonic x10, g10, v10 eller pioneer 5090H.
Af xcardman
Det er jo klart når skærmen ikke lever på til dine forventninger.
jeg vil heller ikke anbefale den skærm til nogen.
Men vi har forskelle opfattelse af billedekvalitet.
du kan udmærkdet får rigtig god billede kvalitet fra en fladskærm, man skal bare vælge den rigtige som lever op til sine forventninger.
bare fordi nogen synes en w5500 er en super skærm, behøver du nemlig ikke synes den er noget værd.

Så du kan ikke bare sige ingen fladskærm kan leve op til dine forventninger. For så skal du slet ikke have noget tv. Top plasma tv er bedre et end crt tv var tidligere. Også til et almindeligt digital signal.

Men ikke et sony tv, de er stadig dårligere end deres tidligere crt tv.
måske lige med undtagelse af deres 46x4500

Med et HD signal er verden er anden, med et SD signal holder sony ikke

dumt af være fan af mærke, man køber efter det mærke som giver bedst billedekvalitet for pengene
Af h.r.pedersen
xcardman

du har helt ret med HD der spiller den men ellers ikke.

Tror jeg holder på mit CRT tv og venter på OLED, eller indtil vi får det fulde udbytte af fladskærmene.
Af xcardman
køb en pioneer så skal du se, men fås kun i 50 og til en helt anden pris.
en panasonic v10 er også en mulighed
men jeg giver dig helt ret, Der er ikke mange fladskærme i dag som er lige gode med et godt crt tv til SD.

tror mange har glemt hvor godt et crt tv er, selvom de kun er 32 tommer og ned.
Af h.r.pedersen
Så er den tilbage hos forhandleren og jagten går videre i den store fladskærms "jungle".

Indtil videre er der ikke rigtig noget der kan imponere mig, det skulle lige være at det ender med en Panasonic skærm, da det stadigvæk er den skærm med den dybeste sorte.

Enten det eller det ender med OLED, som jeg så i forretningen idag :)
Af tarok
h.r.pedersen skrev:Nu har jeg efter længere tids overvejelse endelige fået købt mig en fladskærm.

Det faldt på Sony kdl-40w5500, dels fordi jeg er Sony fan, men da jeg fik den hjem i stuen blev jeg slemt skuffet over hvor "grumset", selvom det er digital modtagelse (YouSee), billedet er, samt at der er en del blacklight bleeding.

Jeg må nok erkende at jeg nok ikke får købt en fladskærm foreløbig, da de ikke kan leve op til mine forventninger.

Jeg forstår dig godt. Det er også derfor jeg ikke er skiftet fra CRT. jeg er heller ikke tilfreds med det jeg ser. Jeg er overfølsom overfor panoreringsslør og kunstigt udseende billeder, så derfor venter jeg håbefuldt på OLED.
Af BrianH
De sony'er (W4500 og W5500) jer har set på i butikkerne, har også været blandt de dårligste at se på...
Af Supergris
Det er noget sludder, at fladskærmene ikke lever op til de gamle crt-skærme i dag! Havde før jeg købte mit LG 50 PQ6000, som IKKE er nogen topmodel, et Thomsom 36" Scenium topmodel, der dengang kostede 23000 kr..
Billedet var da super godt ved dvd- afspilning, men jeg mener min nye fladskærm, gør det mindst lige så godt, og så er skærm-arealet endda meget større! Samtidig får man mere plads i stuen, da det fylder MEGET mindre!
Ved HD og konsol-spil er oplevelsen SÅ meget STØRRE at man ikke kan undgå at sidde med et smil på! Så længe leve de eksisterende fladskærme på markedet i dag. Desuden koster min skærm kun sølle 7200 kr., så hvad venter Familien Danmark på???
Det er blot min mening...
Af tarok
Supergris skrev:Det er noget sludder, at fladskærmene ikke lever op til de gamle crt-skærme i dag! Havde før jeg købte mit LG 50 PQ6000, som IKKE er nogen topmodel, et Thomsom 36" Scenium topmodel, der dengang kostede 23000 kr..
Billedet var da super godt ved dvd- afspilning, men jeg mener min nye fladskærm, gør det mindst lige så godt, og så er skærm-arealet endda meget større! Samtidig får man mere plads i stuen, da det fylder MEGET mindre!
Ved HD og konsol-spil er oplevelsen SÅ meget STØRRE at man ikke kan undgå at sidde med et smil på! Så længe leve de eksisterende fladskærme på markedet i dag. Desuden koster min skærm kun sølle 7200 kr., så hvad venter Familien Danmark på???
Det er blot min mening...
Du bliver nødt til at respektere, og ikke nedgøre, at vi er nogle, der stiller lidt større krav.
Fint nok at du og mange andre er tilfreds, men giv plads til andre meninger også.
h.r.pedersen skrev:Nu har jeg efter længere tids overvejelse endelige fået købt mig en fladskærm.

Synes det lyder lidt underligt, at du skulle ha et grumset billede, hvis du modtager YouSee digitalt. Er du helt sikker på, at du benyttede tv'es DVB-C tuner med et CA-modul, eller brugte du bare den analoge tuner i tv'et?
Af xcardman
Der er jo en grund til jeg har givet 20000 for en pioneer skærm.

1 den er bedre end et crt skærm var, også til dvd og digital tv
2 den er på 50 tommer
3 ser rigtig meget HD, det kan en crt skærm ikke.

er 20000 kr mange penge måske.

husk for 20 år siden kostede en phillips 28 4:3 skærm over 7000 kr.
Man fik en langt mindre løn end i dag.

kvalitet koster og jeg gider ikke og vente i 6-7-8 før der kommer en rigtig god oled skærm i 50-60 tommer som er til at betale.
oled er nemlig ikke bare lig med god billedekvaliet. Der bliver også forskel som i dag.
ingen HD i 8 år nej tak

til trådstarter du har ikke set en oled skærm, så har den kun været på 11 tommer og fra sony. Det har sikkert været en lcd med led belysning
Af h.r.pedersen
ksbruger

Du vælger selv analog eller digital tuner på tv'et så tro mig billedet var ikke noget at råbe hurra for.

Supergris

Jeg respektere dit valg og giver dig ret på punkterne hvor det angår HD og konsol, men med det signal vi får i dag synes jeg ikke fladskærmene er det værd. Måske er mine krav for høje, men så vil jeg hellere holde mig til mit CRT til det kan opfylde mine behov. Hovedparten jeg bruger mit tv på, er at at se tv kanalerne og ikke HD og konsol.

xcardman

Vi er enige på mange af punkterne og Pioneer er jo det oplagte valg, bare ærgeligt at de har valgt at stoppe produktionen.

Det var en OLED skærm jeg så i forretningen og umiddelbart vil jeg helt klart hælde til det. Selvfølgelig er det ikke ensbetydende med bedre billeder, men det er den rette vej.

Det er helt klart afløseren for de 2 muligheder vi har idag, tror nu det kommer i handlen hurtigere end du tror :)
Af xcardman
Jeg købte min krp 500M for et halvt år siden og de har masser af dele til dem. Så det er jeg ligeglad med.
Pioneer er jo stadig et stort firma. Tv var kun en lille del.
så lcd/led springer jeg over.

så har det nok sikkert været en lille sony oled skærm som du har set.
det ligger en test her på siden
vi har noget i vente.