Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal have tv for første gang (har brugt PC til mit behov indtil nu hvor ny lejlighed har givet nok plads).

Jeg er parat til at betale for ordentlig kvalitet og har kigget meget på anbefalingslisten.

Hvis man ikke er super entutiast og kan se alle fejlene, kan man så gå på kompromis på nogle punkter og få et 50" billigere end dem på listen?
Minimumkrav er netforbindelse og DVB-T og MPG4. Udgangspunktet er at det er til film fra PC, film fra DVD/blueray og alm. tv. Men konsol og PC spil kan blive relevant på sigt. Størrelsen er 50" fordi vi kommer til at sidde 4-5m fra TVet.

Havde kig på Samsung B850, men mest fordi smertegrænsen lå på 15k. Jeg ville dog gerne at prisen samlet blev 15k for både TV og lydanlæg. - Er det for optimistisk?

Er der nogen der kan anbefale butikker i KBH området? Posts på siden har givet mig indtryk af at man ikke skal købe sit TV i FONA, eller ihvertfald ikke se kvaliteten an dér.
Af velsing
Der er en Pioneer LX 5090h på dba.dk for 14.500, inkl beslag og højtaler. Kan dog ikke huske om den har mpeg4 :-)
Af Supergris
Du kan sagtens købe noget GODT for langt mindre beløb!!!
Har selv et LG 50 " PQ6000. Det kan fås til ca. 7200 kr.. Panasonic X10 er også et godt valg, og jeg kan garantere, du ikke engang behøver gå på " kompromis " med billedkvaliteten!!!
Du vil få et billede, langt de fleste vil misunde dig!
Her er et link til LG én: http://www.cinemagic.dk/shop/lg-50pq6000-5350p.html
Af Ponduus
Dine minimumskrav taget i betragtning, så er det svært at få det hele OG god billedkvalitet til under 15k.

For ikke at snyde dig selv, så ville jeg vente med at købe lyd og så bruge de 15k på tv.

Udover B850 som du har kigget på vil jeg give Panasonics V10 et kig også. Absolut noget af det bedste billedkvalitet, hvor der også er notforbindelse med.
Af Thor-thor
Er netforbindelse 100% nødvendigt? Der er jo ikke tale om en indbygget browser, hvor du kan surfe løs. Det er jo mere begrænset hvor der er nogle forudbestemte ting du kan hente, youtube, vejret etc.

Prøv at tage et kig på Pana 50X10y, (ca. 7,5k) det er en fin skærm, som en "ikke-entusiast" sikkert vil blive rigtig glad for. Derudover kunne du evt. overveje et Pana 50G10, det koster ca. 11k og er en rigtig fin skærm.
Af bleze
Expert har B850 samt en Blu-ray afspiller til 16k lige nu
Af Kristian58
Tak for al input. Jeg er klar over at plasma/LCD kan være et religiøst spørgsmål, men er der reelt nogen forskel for en ikke-entusiast?

Thor-thor: Med det info er netforbindelsen ikke relevant - så må jeg smide et mediecenter til den :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har en artikel om forskellen mellem LCD og plasma i vores fokusartikler på forsiden. Den bør du måske læse.
Af xcardman
Hvad skal du bruge netforbindelse til
du har vel ikke tænkt dig og se youtube på en 50 tommer.
De alle er for dårlige til at afspille forskellige filer.
har selv en popcorn hour til det formål.
Af Kristian58
Netforbindelsen var til browsing og stream af signal fra pc. Det ser ud til at jeg var for optimistisk mht. hvad de har af teknologier.

Hvis det ovenstående ikke kan opfyldes er netforbindelse ikke relevant, så tilslutter jeg bare en PC direkte.
Af Kristian58
Det ser sådan ud - under 10k, så kan jeg også få noget lyd og en konsol til :)
Jeg kiggede lige på Samsung B850 da jeg så at den havde bedre sortniveau, 0,12 på LG mod 0,05 på Samsung - tror i det er noget jeg vil lægge mærke til som ikke entutiast?
Af Supergris
Køb og vær glad for dit valg! Uanset hvad du vælger, vil du være glad for dit billede!!! Bedre at købe billigere og så sidde og grine af de andre, der ikke kan bestemme sig!!! Smil...
Vil vædde med at et LG PQ6000 eller Panasonic X10 vil mere end indfri dine forventninger! Så kan man altid smide det ind i soveværelset om 2 år, når prisen på en 70 " er blevet fornuftig!
Af TYBO
Jeg er enig med supergris.
Du får dog i en PS8000 full HD.
Jeg har selv det 50PS8000. Du vil blive monster glad for det....og så er den også køn.
Du skal lige være opmærksom på at den kun har optisk digital lyd udgang.