Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Efter 34 år med diverse discount TVs føler jeg det er på tide at anskaffe mig et godt solidt TV som ikke nødvendigvis skal være gadens billigste.

Den seneste tid har jeg læst en del anmeldelser af diverse TVs bl.a. her på denne fremragende side. Jeg er dog stadigvæk usikker på hvilket TV som er bedst i forhold til mit behov.
Det er netop her jeg forventer at trække på jeres kvallificerede råd og anbefalinger.

Jeg går efter et 42" widescreen fladskærms TV som jeg hovedsageligt skal bruges til at afspille film fra PC og DVD, tilslutte en PS3, se både SD- og HD tv. Jeg ser en del fodbold så det er en prioritet at skærmen opdateres således at billedet flyder selv ved hurtige bevægelser. Det ville også være fedt hvis det kan bruges som en kæmpefotoramme og dermed skal der være mulighed for tilslutte et flash-hukommelsesstik. Naturligvis ønsker jeg generelt gode farver, godt lys, et anstændigt design etc.
Jeg ville ønske at jeg kunne sige "money is no object" men mit budget ligger på omkring 10.000kr. Jeg kan dog strække mig en smule mere hvis jeg falder over et super TV som er værd at bruge lidt ekstra på.

Jeg håber at der er nogle af jer erfarne TV kendere som vil hjælpe mig ved at anbefale et mærke/model som passer til ovennævnte behov. På forhånd tak.

PS: Måske var det en ide at have nogle standardbrugerbehovsprofiler her på siden således at uerfarne/usikre købere (som mig) hurtigt kan danne sig et overblik over hvilke TV som er bedst på markedet i forhold til nogle typiske behov.
Af xcardman
Efter 34 år med diverse discount

så havde jeg købt en panasonic 42v10e og ikke andet. Bedre billedekvalitet fåes ikke på en 42 tommer skærm
der er en test her på flatpanels af den
hvis du skal bruge din skærm som fotoramme, skal du købe en anden
en lcd skærm af en art, men de kommer alså ikke i nærheden af en pan 42v10 i billedekvalitet for 10000-12000.

så kan man snakke om alt mulig andet, men bedre billede fåes ikke.
men den koster lidt over 12.000 kr og er alle pengene værd
tro mig det er ikke discount.
kun en skærm er bedre og det er min pioneer til 20000 kr.
JulioSalinas skrev: PS: Måske var det en ide at have nogle standardbrugerbehovsprofiler her på siden således at uerfarne/usikre købere (som mig) hurtigt kan danne sig et overblik over hvilke TV som er bedst på markedet i forhold til nogle typiske behov.
Jamen det er der da også, endda med eget banner midt på forsiden: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Køb Panasonic G10 og brug resten af de 10.000 på højttalere, vægbeslag, kabler, m.m.
Af JulioSalinas
yakken skrev:Vores banner ser således ud midt på forsiden

Pt. skifter den mellem dette banner og IFA2009-messen, når man besøger siden.
Ok, jeg tror bare at jeg har set den med IFA2009 de første par gange jeg har været her på siden og dermed ikke lagt mærke til at den skiftede til noget andet. Måske skulle i skifte billedet så det er mere markant at der er tale om at den skifter imellem to ting.
Men det er ellers en glimrende opsummering af top modellerne kategoriseret i typisk behov.
Af JulioSalinas
xcardman skrev: hvis du skal bruge din skærm som fotoramme, skal du købe en anden
Fotorammen er ikke min højeste prioritet, men det ville være meget rart at have en eller andet anstændig fotoramme-funktion. Jeg kan se at TXP42V10E har indgang til SD kort, så det er vel muligt at bruge den som fotoramme eller hva?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
JulioSalinas skrev:Måske skulle i skifte billedet så det er mere markant at der er tale om at den skifter imellem to ting.
Eller også skulle du klikke på menuen ude til venstre på forsiden, hvor der står "TV skærme". Deri er der også et direkte link til vore anbefalinger. Listen er nævnt i utallige artikler, samt forumtråde herinde, så der er rig mulighed for at finde den med et minimum af fodarbejde. 8)
JulioSalinas skrev:Jeg kan se at TXP42V10E har indgang til SD kort, så det er vel muligt at bruge den som fotoramme eller hva?
Det er ikke dét xcardman mener med at TV'et ikke bør benyttes til fotoramme. Skærmen er en plasma-skærm, som ikke egner sig til statiske billeder i længere tid af gangen. Den kan fint vise fotos af og til, men hvis du blot vil lade den stå i baggrunden og køre, så er det en ret dyr løsning. Skærmen vil trods alt brænde over 200 W af når den kører.