Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Halløj

Jeger en af dem der udnytter at Yousee har taget kodningen af deres kananler- jeg er bosiddende i København og har fuldpakke. Alle kananle går fint igennem digitalt også den nye Cnal 9 - Dog ikke Kanal5 HD og TV 2 sport Hd som det ser ud til er en del af "fuldpakken" - er der nogen der ved og de nu har "sparet" HD kanalerne væk fra fuldpakken og de dermed skal tilkøbes fra nu af.

Jeg har netop købt et Sony KLD-w5500 og vil derfor gerne kunne se noget HD. På Yousee's hjemme side står der ikke noget om "Kabel TV digitalt" - da den nu pr automatik ER digital - hvis man har adgang til dette. Derimod har de tilføjet et "Yousee Plus" - hvor jeg bla kan tilkøbe favorit, HD pakken m.fl. - Det virker uoverskueligt om jeg blot kan købe et CA mdul og kort for at få disse pakker eller om jeg er tvangsindlagt til at købe deres tilhørende boks også.

Nogen der kan svare på disse to spørgsmål? Er HD kanalerne væk fra fuldpakken, hvis ja - skal jeg s tilkøbe youseeplus boksen for at kunne få deres ekstrapakker?
Af dkscan
Du kan godt nøjes med programkortet til 30 kroner pr. måned, hvis du ud over de frie digitale kanaler kun er interesseret i de 3 HD-kanaler. Alle os, der hele tiden har haft programkort for at se digitalt tv, fortsætter automatisk på den ordning, hvis vi ikke afmelder kortet.
Dertil kommer naturligvis engangsudgiften til et CA-modul.
Af zimmy
tak for svaret. Jeg opdagede at jeg godt kan se MTVHD. Men det er også den eneste. Vil det sige at jeg kan tilkøb favorit pakken og derved (fordi det kræver modul og kort) vil få de 3 HD kanaler oveni ?
Af dkscan
Ja blot du har programkortet, så får du de 3 HD-kanaler og det er også forudsætningen for at kunne tilkøbe øvrige pakker.
Af JENC
Nej.

Du skal ikke købe favoritpakken. Den koster mere end de kr. 30,- for kortet. Det er den hvor du vælger 4 yderligere kanaler.

Du skal alene købe kortet. Det koster kr. 30,-.
Og kortet alene, giver alene de 3 nævnte HD-kanaler. Man kan sige, at disse er "bonuskanaler" til folk med kort.

"Bonuskanaler" er dog ikke det rigtige ord. At købe kortet alene, svarer til at få en pluspakke uden HD-boks. Således får du heller ikke de øvrige ting i pluspakken, som start forfra, arkiv, etc.. En del af pluspakken er nemlig de 3 HD-kanaler, og disse følger kortet (og ikke HD-boksen). YouSee har endvidere nævnt, at der på (lang) sigt kommer flere HD-kanaler i pluspakken.
Af Yomellamo
JENC skrev: "Bonuskanaler" er dog ikke det rigtige ord. At købe kortet alene, svarer til at få en pluspakke uden HD-boks. Således får du heller ikke de øvrige ting i pluspakken, som start forfra, arkiv, etc.. En del af pluspakken er nemlig de 3 HD-kanaler, og disse følger kortet (og ikke HD-boksen). YouSee har endvidere nævnt, at der på (lang) sigt kommer flere HD-kanaler i pluspakken.
Jeg har samme problem som trådstarter. Dog har jeg et kort fra Yousee (det gamle, til 199/halve år)

Mine HD kanaler er forsvundet, undtagen MTV HD.

Kan det passe at HD kanalerne tidligere fulgte HD-boksen, altså at de blot lå i fuldpakke signalet, men at de nu følger kortet, som følger det specifikke abennement?
Af dkscan
Digitale kanaler vil altid følge kortet med mindre de er ukrypterede.
Af Yomellamo
dkscan skrev:Digitale kanaler vil altid følge kortet med mindre de er ukrypterede.
Hmm, det er jeg ikke helt sikker på? Mit yousee kort er købt af mine forældre, da de købte to kort samtidig, og jeg fik så det ene. De har kun grundpakken, og skulle altså ikke kunne se hverken fuldpakken digitalt, før d.15, eller kunne se nogen HD kanaler. Jeg kunne se det hele med deres kort før d.15, da jeg har fuldpakken. Nu kan jeg kun se hele fuldpakken digitalt, men ikke HD kanalerne.

Dvs. det tyder på at HD kanalerne nu følger kortet, hvor de før fulgte den pakke der var på den givne adresse hvor kortet blev anvendt..
Af dkscan
Det er en kendt sag, at YouSee ikke har haft helt styr på de digitale abonnementer. F.eks. har mange med abonnement på mellempakken kunnet se kanalerne fra fuldpakken digitalt og mange har også også kunnet se TV2 Film HD selv om de ikke har haft abonnement på HD-pakken.

Efter frigivelsen af det digitale spejl forestår der en omrokering af kanalerne, da de "frie" digitale kanaler nu skal tilpasses, så de styres af de filtre, der bestemmer om man har grund- mellem- eller fuldpakken.

I forbindelse med den omrokering er det nærliggende at tro, at der også vil komme bedre styr på de digitale abonnementer.

Så nogen vil nok opleve, at i en periode kan se mere end de betaler for og at der gradvis kommer styr på tingene.
Af Callek
Jeg har inde på en side vedr. køb af et panasonic G10 set de anbefaler et såkaldt Viaccess CA MODUL, som er et CA modul til YouSee(TDC).
Hvad bruges dette til og vil jeg have nogle fordele af at købe det hvis jeg allerede har et fuld Yousee abonnement

PS: Undskyld hvis det måske ikke er helt relavant i forhold til tråden.
Af dkscan
Callek skrev: Hvad bruges dette til og vil jeg have nogle fordele af at købe det hvis jeg allerede har et fuld Yousee abonnement
Det skal bruges hvis du vil se digitale kanaler ud over dem, som allerede er inkluderet i dit abonnement.

Se i øvrigt følgende gode beskrivelse af mulighederne hos YouSee:
http://www.recordere.dk/indhold/article ... 202009.pdf
Af Callek
Fremragende artikel, mange tak.

Men for lige at selv jeg forstår det så skal jeg have et CA-modul samt et programkort fra Yousee for at se diverse gratis HD-kanaler som nævnes tidligere tråden ?
Af dkscan
Ja der er ingen HD-kanaler uden programkort.