Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af C_Jakes
Nu har jeg efter lang tids research kommet frem til, at nu skal jeg have mig den fladskærm. Har længe været hooked på Panasonics G10 model, og jeg er ikke i tvivl om at det formegentlig er det bedste fjernsyn i 8000 kr prisklassen, men designet er lidt kedeligt, hvilket jeg værdsætter. Efter at have set på nogle skærme i elgiganten faldt jeg over 8404 modellen fra Philips, som viste alle mulige typer billeder ret godt - specielt de hurtige billeder. Samtidig var jeg vild med designet og ambilight.

Jeg set at de to philips modeller 9603 og 8404 ligger i samme prisklasse, men der er nogle små forskelle. kontrasten, 30000:1 vs 80000:1 billedebehandling, Perfect Pixel HD Engine vs Pixel Precise HD samt responstiden, 2ms vs 3ms. Det er i hvert fald dem jeg kan gennemskue. Dog har jeg på trustedreview set at 9603 har fået 9/10 (dog D istedet for H - ved ikke hvad forskellen er) og 8404 8/10..

Er der nogen der har nogen erfaringer med disse to skærme der kan hjælpe mig med mit valg?

På forhånd tak.!
Af mesterlars
Jeg er også nysgerrig på dette hvis nogen har input?

9603h er vel sidste års model - men tilgengæld er den fra 9000 serien.
8404h er fra i år og 8000 serien.

Recordere havde et fælleskøb til 160000kr for 1 år siden. Så virker da rimelig billigt at man kan få den til 8000,- nu.

Hvad er bedst? :)
Af Kent
Jeg købte et 9603 i sidste uge - jeg er efter en grundig indstilling meget imponeret over billedkvaliteten. Selvom modellen er sidste års model, er jeg ikke i tvivl om, at 9000 serien fra sidste år er 7000/8000 serien overlegen. Til den nuværende pris på under 8000 kr er der ikke nogen grund til at betænke sig!

Som du selv skriver billedbehandlingen er overlegen i 9603 - reponstiden har jeg ingen kommentar til, men bevægelser især hurtige virker meget mere skarpe og naturlige på 9603.

Af øvrige argumenter for 9603 vil jeg nævne lyden - den er det bedste jeg har hørt fra en fladskærm.

Held og lykke med jagten.
Af steen_c
hej

forskellen på 9603h og 9603d er mpeg4(h) og mpeg2(d) hvis jeg var dig, ville jeg vælge 9000 serien på trods af det er sidste års model.
Af TJE123
Nu har jeg læst jeres kloge ord, (Hvilket jeg har brug for, for jeg er total uvidende på dette område) og er solgt til 9000 serien....Problemet er bare, at kæresten ikke er begejstret, for lyset bagpå (Det er der der hedde Ambilight, eller hvad??).

Er der mon nogen der kan hjælpe mig med at sælge ideen, ved at fortælle - på dansk - hvad der er det gode ved ambilight, og om det kan skrues ned/slukkes for det, når kæresten er hjemme?
Af Nick_S
Du kan sagtens slukke det ja. Eller skrue ned for det :)
Rent filmisk tjener amiblight absolut intet formål. Dog er der rigtig mange mennesker der med blot en lille smule tilvænning er blevet voldsomt hooked på ambilight og derefter konstant sværger til philips.

Hvis man ser tv i et meget mørkt rum og lader ambilighten stå på en konstant varm, hvid farve, kan det være ret så sundt for øjnene faktisk :)
Af HDahlin
Hej

Jeg er selv hooked på 8404H af i denne tråd allerede nævnte årsager, men dog i 37" udgaven af pladsmæssige grunde. Jeg var lige ved at købe en til 6400 kr i Cinemagic i dag, da jeg lige checkede, om den var Boxer godkendt og det var den ikke. Det var derimod 8404H/12 modellen, som til gengæld koster 10000 kr i Philips netbutik. Hvordan skal dette forstås? Kan 8404H ikke anvendes i forbindelse med Boxer til trods for, at den har DVB-T/MPEG4?
Af autisten
Hej stod lidt i samme "problem" om det ene eller det andet skulle vælges.
Jeg valgt så en model som hedder 8694 som er en speciel model fra Expert. Men har en klart smartere fjernbetjening og 2X12 W højtalere. Har haft det nu i en lille måned og det er helt kanon. Var lidt skeptisk på Ambilight, men det er helt kanon at se film med og som beskrevet kan man jo slå det fra. Jeg har slukket for det i dag timerne når ungerne ser tv, for at sparre strøm. Designet og brugervenligheden for Phillips er bedre end noget jeg har prøvet før.
Held og lykke med kigget, men jeg mener helt bestemt du skal se 8694 modellen også, læg specielt mærke til fjernbetjeningen, den er toppen.
P.S Det kan godt betale sig at ringe rundt til forskellige expert butikker for pris. bedste tilbud jeg fik var på kr. 9000 og det dyreste var på kr. 11.000 for samme fjernsyn indenfor Expert kæden, så telefonregningen for dette blev rigeligt betalt.