Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mahadeva81
hej,

jeg har en sharp aquos 37" hd-ready tv...
har haft tv'et i over 1 år nu...
er utrolig glad for mit fjernsyn, da jeg synes, at billed kvaliteten er suveræn efter min mening...
men, jeg tror, at den har et lille problem...

når jeg ser almindelig dvd eller blu-ray dvd film gennem min ps3(har hd-kabel), så er der altid en form for varme omkring hovederne på personerne i filmen, når de er i bevægelse..
er det normalt eller er det en form for pixel fejl...
håber i forstår hva jeg mener...

det er den her model:
http://www.avstore.ro/en/images/set/LC3 ... TV_2_4.jpg
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er TVet indstillet korrekt? Har det nogen form for 100 Hz algoritme? Hvis den har, så slå det fra med det samme!
Af mahadeva81
yakken skrev:Er TVet indstillet korrekt? Har det nogen form for 100 Hz algoritme? Hvis den har, så slå det fra med det samme!
er totalt lost lige nu :D

når du mener "er tv'et indstillet korrekt, hvordan skal det forstås? jeg er ikk en haj til det med indstillinger på tv'er...

100hz algoritme? hva, er det? skal jeg bare slå 100hz funktionen fra?

undskyld jeg genstiller spørgsmål, men jeg har overhovedet ingen forstand på ovennævnte..

jeg siger tak for responsen..

hilsen ramazan..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Man kommer hurtigt til at tage det for givet, at alle andre har styr på alt omkring deres TV. Sorry :)

Ja, jeg taler om 100 Hz. Det skal slås fra. Det vil typisk give netop de fejl du nævner, men jeg var blot ikke sikker på om dit TV overhovedet HAR 100 Hz. Det må du lige tjekke i indstillingerne på TV'et. Hvis det har, så vil det nok fikse fejlen.

Derudover bør farver, støjreduktion, skarphed osv. indstilles korrekt, hvilket det bestemt ikke er fra fabrikkens side. Jeg kan desværre ikke give dig den forkromede løsning, da jeg ikke har rodet med TV'et selv. Du må nok prøve at google dig frem til andre, der har fundet de optimale indstillinger for netop din model.
Af mahadeva81
yakken skrev:Man kommer hurtigt til at tage det for givet, at alle andre har styr på alt omkring deres TV. Sorry :)

Ja, jeg taler om 100 Hz. Det skal slås fra. Det vil typisk give netop de fejl du nævner, men jeg var blot ikke sikker på om dit TV overhovedet HAR 100 Hz. Det må du lige tjekke i indstillingerne på TV'et. Hvis det har, så vil det nok fikse fejlen.

Derudover bør farver, støjreduktion, skarphed osv. indstilles korrekt, hvilket det bestemt ikke er fra fabrikkens side. Jeg kan desværre ikke give dig den forkromede løsning, da jeg ikke har rodet med TV'et selv. Du må nok prøve at google dig frem til andre, der har fundet de optimale indstillinger for netop din model.
hehe det gør skam ikke noget...
jeg siger mange tak for hjælpen...
den er født med 100 hertz og jeg skal nok slå den fra..
jeg har leget lidt med at indstille billedet før, men jeg ved bare ikke om det er den korrekte indstilling... O-O
skal prøve, at gøre som du siger...

så må jeg nok også undersøge i andre foraer, som du forslår..