Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Agsi
Jeg overvejer at købe panasonic v10 med internet. Internettilslutning er via kablet net (ethernet). Jeg har ikke en kablet internetforbindelse i stuen.

Har læst om mulighed for at overføre forbindelsen via router dvs. trådløs frem til stikkontakten i stuen og derfra koble ethernetkabel på frem til tv'et.
Har nogle erfaring med en sådan løsning ?

Eller er der andre ideer til, hvordan jeg få kablet internettet frem til tv-et i stuen ?

På forhånd tak.
Af bastholm
jeg har hørt det skulle virke fint.. hastigheden er dog ikke helt i top men burde være rigeligt bare til at trække en internetforbindelse..

vær dog opmærksom på at de to bokse skal være tilsluttet samme strømgruppe så vidt jeg har for stået.. prøv evt. at lede lidt på nettet efter test af dette produkt eller evt. andre produkter
Af Agsi
Tak for svar Bastholm. Stue og værelse er lige præcis ikke i samme strømgruppe :-(, så dur denne løsning vel ikke ?
Har andre forslag til hvordan jeg får kablet internet ført fra værelse til stuen for at kunne benytte internetfunktion på kommende tv ?
Vil jeg skulle have tdc til at etablere et nyt stik og kan dette lade sig gøre ?
Af v70jb
Jeg har været igang med rillefræseren og fræset 4 rør ind i væggen bag skærmen, og op/ud i hulmuren. Så kan jeg trække alle mine kabler ned den vej til alt det jeg har brug for. Har kun stueplan og kælder og kan derfor bruge denne løsning.
Af danji
Jeg valgte at købe en trådløs bridge til mit V10:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... &pid=45826

Det er såre simpelt at sætte op. Den har kun en enkelt wired ethernet port, som du først bruger med en PC til at sætte wireless op, og dernæst sætter du TV'et i. Så kører du trådløst fra stuen ind til din router.

Som bonus får du bedre Wireless dækning i stuen og i mit tilfælde helt ud på terrassen.
Af Mathias_MM
danji skrev:Jeg valgte at købe en trådløs bridge til mit V10:

Det er såre simpelt at sætte op. Den har kun en enkelt wired ethernet port, som du først bruger med en PC til at sætte wireless op, og dernæst sætter du TV'et i. Så kører du trådløst fra stuen ind til din router.

Som bonus får du bedre Wireless dækning i stuen og i mit tilfælde helt ud på terrassen.
Jeg har lavet en lignende løsning på ca det samme problem. Jeg valgte så en Apple Airport express jeg kunne få til en god pris (ca samme som den linksys), o den kan sættes op til at agere printserver og har et lille jackstick så man kan afspille musik fra sit itunes dertil. Men derudover kan den det samme, nemlig at lave det trådløse signal om til et kablet som du kan sæte i dit TV. Det er umiddelbart den bedste løsing jeg kan komme på.
Af Agsi
I skal alle have mange tak for jeres tilbagemeldinger.

Jeg er ved nærmere at undersøge jeres ideer og ikke mindst priserne.

Vil dog lige høre Mathias_MM om nedenstående link er den rigtige Appel Airport Express jeg har fundet. Synes nemlig kun der informeres om trådløs og ikke kabling, som jeg har brug for til V10 tv-et.

Da jeg har en ipod og derfor benytter itunes er denne finesse jo rigtig smart at få oven i.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=348886

Et super forum.
Af red_martians
Så vidt jeg ved, kan panasonic kører med powerplug. dvs. ethernet gennem strømstikket.
Der skulle således kunne placeres en dimmer på samme sikringsgruppe et andet sted i huset, og så vil den kunne overføre data den vej. Har på et tidspunbkt snakket med panasonic ang. manglen på trådløst, og de forklarede mig denne løsning istedet.
Af Agsi
Har lige brug for at høre jer ang. foreslåede løsninger.

Appel løsningen synes jeg kun at kunne finde med elstik og det går vel ikke når jeg har 2 forskellige sikringsgruppe.
Martin_MM du foreslår en trådløs bridge som nedenfor.
Ved ikke om jeg helt har forstået løsningen ;-) Skal denne så stå i stuen og trække forbindelsen trådløs fra værelset ? og føres en kabel fra denne og ind i tv-et.
Af Mathias_MM
Agsi skrev:Har lige brug for at høre jer ang. foreslåede løsninger.

Appel løsningen synes jeg kun at kunne finde med elstik og det går vel ikke når jeg har 2 forskellige sikringsgruppe.
Martin_MM du foreslår en trådløs bridge som nedenfor.
Ved ikke om jeg helt har forstået løsningen ;-) Skal denne så stå i stuen og trække forbindelsen trådløs fra værelset ? og føres en kabel fra denne og ind i tv-et.
Den Apple Airport extreme du har fundet er den rigtige, nyeste model. Det er garanteret ikke den billigste løsning på dig problem, men som sagt kan den godt forbinde dit tv til netværket og der kan gå et jackstik til dit stereoanlæg.
Den kan sættes op til at forbinde til et eksisterende trådløst netværk og dele dette ud gennem det netstik den har. Den kan også sættes op på andre måder, men det har du jo ikke behov for lige nu ihvertfald.
Vær dog opmærksom på at det med at dele musikken kan drille lidt for nogle, men jeg synes selv at når det virker er det rigtig lækkert.